مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق تفاهم‌نامه با سازمان هواشناسی کشور، خرید تجهیزات مربوط به ایستگاه رادار هواشناسی مشهد به عنوان نخستین رادار در شرق کشور از یک کشور اروپای شرقی در حال پیگیری است.

خرید نخستین رادار هواشناسی مشهد در حال پیگیری است

به گزارش قدس خراسان، محسن نجات اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی و رییس سازمان هواشناسی کشور مهرماه امسال برای خرید و نصب رادار ویژه هواشناسی در این استان تفاهم نامه امضا کردند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تامین زیرساخت و اعتبار لازم برای نصب و راه‌اندازی این رادار و تجهیزات مرتبط با آن توسط استانداری خراسان رضوی انجام خواهد شد و سازمان هواشناسی نیز تجهیزات راداری را از طریق واردات تامین می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به مفاد تفاهم نامه، تعهد شده است تا حدود ۱۵ ماه دیگر این تجهیزات و رادار هواشناسی خریداری، نصب و راه‌اندازی شود.

نجات بیان کرد: اکنون تعداد محدودی رادار هواشناسی در کشور فعال است اما شرق کشور از نعمت این تجهیزات پیشرفته بی بهره است، تجهیز استان زائر پذیر و پرجمعیت خراسان رضوی به این رادار ویژه، پیش بینی وضعیت جوی و مخاطرات احتمالی ناشی از آن را سرعت بخشیده و دقیق می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.