رئیس اداره شیلات شهرستان بابل گفت: سالانه پنج هزار تن ماهی از شهرستان بابل به کشورهای آسیایی از جمله عراق و آذربایجان صادر می‌شود.

صادرات ۵۰۰۰ تن ماهی کپور در سال از بابل

به گزارش قدس آنلاین، کمیل آری ضمن حمایت از مردم غزه و محکوم کردن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: امیدواریم به زودی عدل وداد برجهان حاکم و جهان به نور فرزند فاطمه منور شود.

وی داشتن نگاه تخصصی، تکنولوژی و فن‌اور محور را برای رشد مراکز تولیدی آبزیان امری ضروری برشمرد و افزود: میزان تولید آبزیان شهرستان در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

آری از میزان رشد تولید بیش از ۷ درصد آبزیان در بابل خبر داد و یادآور شد: سرلوحه کار ما منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید بوده که اساس این شعار برگرفته از نگاه کارشناسانه و علمی مقام معظم رهبری دارد.

رئیس اداره شیلات شهرستان بابل با قدردانی از حمایت فرماندار ویژه شهرستان بابل از تولیدکنندگان این حوزه تصریح کرد: نگاه ما توجه به زیرساخت شیلات شهرستان برای توسعه فضای کسب و کار حوزه شیلات جهت افزایش اشتغالزایی و رشد تولید است.

آری از کسب رتبه نخست مازندران در حوزه اشتغالزایی خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد رشد ۲۵۰ درصدی در حوزه اشتغالزایی آبزیان بودیم.

وی اولویت برنامه شیلات شهرستان بابل را ترویج آبزی مصرفی برشمرد و گفت: سعی داریم با فرهنگ سازی مناسب استفاده از آبزیان را برای حفظ سلامت در سبد غذایی خانوارها داشته باشیم و در این راستا به کمک دستگاه‌های اداری نیز اقداماتی انجام شد.

رئیس شیلات شهرستان بابل با قدردانی از ایسنا مازندران در اطلاع رسانی به‌موقع برای جذب کارآفرینان حوزه شیلات افزود: اطلاع رسانی به‌موقع و درست رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های شهرستان سبب شده است تا سرمایه گذاران بخش خصوصی به سمت صنعت شیلات هدایت شوند.

صادرات ۵۰۰۰ تن ماهی کپور در سال از بابل

این مسئول تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالا و توجیه اقتصادی تولید ماهیان خاویار در شهرستان بابل سعی داریم با برنامه مدون علمی و عملیاتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل درآوریم تا شاهد رشد تولید ماهیان خاویاری باشیم.

وی با اشاره به حمایت جدی شیلات از تولیدکنندگان شهرستان بابل ادامه داد: تنها درخواست تولیدکنندگان در شرایط فعلی دریافت تسهیلات با سود کم است .

آری افزود: از بانک‌ها تقاضا داریم تسهیلات ویژه با توجه به اختیارات حوزه داخلی در اختیارات تولیدکنندگان آبزی پرور قرار دهند و دست اندازهای اداری پیش رو این کارآفرینان را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶ پروژه مرکز پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری در شهرستان بابل برای ساخت، خرید تجهیزات وتکمیل پروژه به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند یادآور شد: دو مرکز پرورش ماهیان خاویار شهرستان هرکدام به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

رئیس شیلات شهرستان بابل از پیش‌بینی اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی شیلات برای توسعه آبزی پروری در ۶ بخش شهرستان خبر داد و یادآور شد: این اعتبار در اختیار کارآفرینانی قرار می‌گیرد که در منطقه خود اقدام به راه اندازی مزارع پرورش ماهی خواهند نمود و براساس میزان تولید تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام برای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین افزایش مصرف سرانه ماهی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بخش بندپی و گلوگاه شهرستان بابل قابلیت اجرای پروژه‌های بازار ماهی را دارند.

رئیس اداره شیلات شهرستان بابل از فعالیت دو بازار دائمی ماهی در شهر بابل خبر داد و گفت: تمایل تولیدکنندگان به پرورش ماهیان خاویار در شهرستان بابل بیش از دیگر آبزیان است.

آری با اشاره به اینکه ۶۴۰ تولید کننده تحت پوشش شیلات در مازندران فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۶۰ آببندان،۴۴۵ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی داریم.

وی ادامه داد: در شهرستان بابل ۲۹ مرکز سردآبی، پنج مرکز پرورش ماهیان خاوریار وی ک مرکز پرورش ماهیان زینتی فعالیت دارند.

 آری مجموع تولید سالانه شهرستان را ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن برشمرد و تصریح کرد: ۷۰۰ تن تولید ماهیان سردآبی، ۱۰۰ تن تولید ماهیان خاویار گوشتی، هزار و ۳۰۰ تن تولید مزارع و هشت هزار و ۲۰۰ تن تولید آببندان‌های شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل در تولید کپور ماهیان قطب تولید شمال ایران است گفت: سالانه پنج هزار تن ماهی از شهرستان بابل به کشورهای آسیایی از جمله عراق و آذربایجان صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.