مردم مالدیو با برگزاری تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور خشم و انزجار خود از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

تظاهرات مردم مالدیو علیه رژیم اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، شبکه « ای ۲۴ » رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه جزیره مالدیو در حال بررسی جلوگیری از ورود اسرائیلی ها به خاک خود است، از برگزاری راهپیمایی اعتراضی به رژیم اسرائیل به دلیل جنگ علیه مردم غزه خبر داد .

این شبکه رژیم اسرائیل اضافه کرد که مردم مالدیو با برگزاری تظاهراتی در مقابل پارلمان این کشور خشم خود را از حوادث غزه ابراز کردند.

« محمد نشید عبدالله»‌ نماینده پارلمان مالدیو ۲ روز قبل در اعتراض به حملات وحشیانه و بی‌رویه رژیم اسرائیل به ساکنان غزه، پیشنهادی را برای اصلاح قانون ملی مهاجرت با هدف جلوگیری از ورود دارندگان گذرنامه اسرائیلی به این کشور ارائه کرد.

به گفته این نماینده مجلس، کشورش با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، باید قانون مهاجرت را اصلاح کند تا از این طریق رژیم اسرائیل را تحریم و از ورود صهیونیست ها به این کشور جلوگیری کند.

پیشتر ۲۳ مهر دولت مالدیو با صدور بیانیه‌ای بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید و تجاوز نظامی مستمر (رژیم) اسرائیل به غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه را به شدت محکوم کرده بود.

در این بیانیه همچنین درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای جابجایی ۱.۱ میلیون غیرنظامی فلسطینی از شمال غزه به جنوب آن طی ۲۴ ساعت، به شدت محکوم شده است.

این بیانیه می‌افزاید: فقدان هرگونه ضمانت حتی در مورد امنیت کسانی که به این جابجایی تن می‌دهند و نیز فقدان این تضمین که آنها قادر خواهند بود دوباره به خانه‌های خود بازگردند، به منزله جابجایی اجباری و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

در بیانیه دولت مالدیو آمده است: حملات بی‌رویه اسرائیل جان صدها غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان را گرفته و هزاران نفر را مجروح کرده و زیرساخت‌های حیاتی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس، تأسیسات سازمان ملل متحد (سازمان ملل)، ساختمان‌های مسکونی و عبادتگاه‌ها را تخریب کرده است.

دفتر اطلاعات دولتی و وزارت بهداشت غزه چهارنبه شب شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه در چهل و هفتمین روز از آغاز این جنایت را ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر اعلام کرد و افزود:‌ ۶ هزار نفر از این شهدا کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر از آنها زنان هستند.

دفتر اطلاعات دولتی غزه همچنین با اشاره به اینکه بر اثر حملات و بمباران رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از هفت هزار نفر مفقود شده اند، اضافه کرد که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.