رضا فیضی نژاد، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در توضیح خبر یکی از خبرگزاری های کشور مبنی با عنوان ارسال پیامک «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد!» گفت: پرونده بازنشستگی شاغلی که ابلاغ بازنشستگی او از سوی دستگاه صادر شده، باید با مستندات کامل و بدون نقص به مدیریت های صندوق در سراسر کشور تحویل شود.
وی افزود: در این حالت و در نخستین روز دریافت پرونده بازنشستگی، یک پیامک به صورت خودکار برای فرد ارسال می شود که حاوی عنوان «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد» است.
فیضی نژاد تصریح کرد: بنابراین، ارسال چنین پیامکی یعنی پرونده فرد در همین زمان به مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شده است و در صورت هرگونه تاخیر در ارسال مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی از ناحیه دستگاه محل خدمت مستخدم به صندوق بازنشستگی کشوری، این تاخیر برعهده این صندوق نیست.
او همچنین گفت: مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر استان ها به محض دریافت و ثبت پرونده بازنشستگی فرد، وارد مرحله بررسی پرونده می شوند که در صورت تکمیل تمامی مدارک ارسالی و احراز شرایط بازنشستگی مستخدم منظور، مراتب به صدور حکم بازنشستگی با اختصاص شماره دفترکل مشخص منتهی می شود که در این حالت، پیامک دوم برای شخص ارسال می شود.
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار افرادی که حکم بازنشستگی آن ها صادر شده و حقوق بازنشستگی دریافت کرده اند، گفت: در «مهر» امسال ۳۰هزار و ۵۱۰ نفر از عزیزان هم حکم و هم حقوق بازنشستگی دریافت کرده اند؛ در «آبان » نیز ۱۹هزار و ۹۸۰ نفر حکم و حقوق بازنشستگی خود را دریافت کرده اند.
فیضی نژاد افزود: در خصوص سایرافرادی که اخیرا مستندات آنان ارائه شده نیز، در صورت تکمیل پرونده بازنشستگی، احکام آن ها حداکثر ظرف یک هفته کاری صادر شده و در «آذر» همراه با سایر بازنشستگان عزیز حقوق خود را دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد در صورت تکمیل مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی به صورت میانگین روزانه بین ۲ تا ۳ هزار تاییدیه برقراری حقوق بازنشستگی در کشور صادر نماید.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش استان های مختلف کشور توسط مدیریت های استانی صندوق برگزار شد تا با هماهنگی لازم، صدور احکام بازنشستگی با کمترین زمان انجام شود.
او در ادامه یادآور شد: این در حالی است که در اجرای بند الف بخشنامه شماره ۳۶۹۵ مورخ ۱۴/۷/۱۳۷۲ شورای عالی اداری، دستگاههای متبوع مستخدم، موظفند حداقل یک ماه قبل از موعد بازنشستگی، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به همراه مدارک مورد نیاز به صندوق بازنشستگی کشوری جهت بررسی و تایید قطعی ارسال نمایند.
به گفته فیضی نژاد، تا زمانی که پرونده فرد از سوی دستگاه به مدیریت های صندوق بازنشستگی کشوری به صورت کامل ارسال نشود، امکان بررسی پرونده و صدور حکم و در نتیجه پرداخت حقوق بازنشستگی میسر نخواهد بود.
نظر شما