نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع رویکردهای وزارت نفت دولت آقای رئیسی درباره گازرسانی به مناطق محروم جز نقاط قوت این دولت قلمداد می شود. موضوع ذخیره سازی گازی صنایع می تواند مانع از تعطیلی صنایع بزرگ در فصول سرد سال شده و مشکلات این بخش را تا حد زیادی برطرف کند.

رویکردهای وزارت نفت درباره گازرسانی به مناطق محروم جز نقاط قوت این دولت قلمداد می‌شود

ذخیره سازی گاز یک راه حل حیاتی برای رسیدگی به عدم تعادل موقت در مصرف گاز، به ویژه در بخش های خانگی و صنعتی در فصول سرد سال است. صنایع برای عملیات خود به شدت به گاز متکی هستند و ذخیره گاز را جزء ضروری زیرساخت های خود قرار می دهند. کشورهای اروپایی با موفقیت مخازن ذخیره‌سازی گاز را برای حمایت از رشد صنعتی اجرا کرده‌اند و گاز مازاد ایران در فصول گرم سال فرصتی بی‌نظیر برای صنایع فراهم می‌کند تا نیازهای سوخت خود را تامین کنند. با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گاز، صنایع می‌توانند از تامین پایدار گاز، کاهش هزینه‌های عملیاتی و به حداکثر رساندن سود اطمینان حاصل کنند. مشوق های دولت بیشتر صنایع را تشویق می کند تا از ذخیره سازی گاز استقبال کنند و یک موقعیت برد-برد برای رشد اقتصادی و ثبات انرژی ایجاد کند.

سرمایه گذاری در ایجاد مخازن ذخیره گاز یک مزیت دوگانه برای صنایع ایجاد می کند. اولاً، این امکان را به آنها می دهد تا گاز را با قیمت پایین ذخیره کنند و آنها را قادر می سازد تا تأثیر نوسانات قیمت را در فصول اوج تقاضا به حداقل برسانند. ثانیاً، صنایع می توانند از تولید بی وقفه و تداوم فعالیت های صنعتی سرمایه گذاری کنند، حتی زمانی که قیمت گاز افزایش می یابد. با حفظ تولید بدون وقفه و فروش محصولات با قیمت های بالاتر، صنایع می توانند حداکثر درآمد را ایجاد کنند و رشد سودآوری را تضمین کنند.

معین‌الدین سعیدی
معین‌الدین سعیدی

در همین رابطه با آقای سعیدی نماینده پیرامون اهمیت ذخیره سازی گاز توسط صنایع به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به مبحث «تمرکز بر ذخیره سازی انرژی گاز  با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» گفت: ابتدا باید از دولت پیرو اقداماتی که در راستای گازرسانی به مناطق محروم و سیستان و بلوچستان داشته تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه  به واقع دولت در رفع ناترازی ها بخش انرژی و همچنین بخش گازی اقدامات مهمی را مدنظر قرار داده است، بیان کرد: به واقع سیاست دولت در زمینه ذخیره سازی گاز صنایع، سیاست قابل قبولی است و البته دیپلماسی گازی ما هم به شدت می تواند در بخش ناترازی گازی راهگشا باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع رویکردهای وزارت نفت دولت آقای رئیسی درباره گازرسانی به مناطق محروم جز نقاط قوت این دولت قلمداد می شود. موضوع ذخیره سازی گازی صنایع می تواند مانع از تعطیلی صنایع بزرگ در فصول سرد سال شده و مشکلات این بخش را تا حد زیادی برطرف کند و از این رو سیاست بسیار مهمی است و سرمایه گذاری صنایع در زمینه ایجاد مخازن ذخیره سازی گاز، مناع از تعطیلی تولید و موجب تداوم رشد اقتصادی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.