عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی مسئولین قول هایی را در زمینه حمایت از تولید می دهند و اما تعارض منافع،مانع شده است، بیان کرد: با این حال در بسیاری از موارد برای ما ثابت شده که شرکت های دانش بنیان در تامین نیازهای داخلی می توانند پای کار باشند و ما را از خرید محصولات خارجی بی نیاز کنند.

برخی از مسئولین قول هایی را در زمینه حمایت از تولید می دهند اما تعارض منافع مانع شده است

محمد علیپور رحمتی در گفت و گو با خبرنگار  قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: مجموع قوانین و مقررات در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان براین اساس است که ما هر چقدر بتوانیم از تشریفات ، کاغذ بازی ، تشریفات زائد و مناقصات پیچیده دست برداریم و کارها را تسهیل کنیم، موفق خواهیم بود و این موضوع مبنای کار مجلس است.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری و مزاحم و تشریفات طولانی به تولید آسیب می زند، بیان کرد: ما در زمینه تصویب قوانینی همچون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و قانون جهش تولید دانش بنیان سعی کردیم کارها روان تر و در بستری کوتاه تر عملیاتی شود چراکه این امر به نفع همه مردم و رونق شرکت های دانش بنیان خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هر چقدر بتوانیم روی تولید داخل تمرکز کنیم و جلوی واردات را بگیریم و به نوعی روی داشته های خودمان تمرکز کنیم موفق شده ایم و این موضوع به عنوان یک اصل برای مجلس قلمداد می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولین قول هایی را در زمینه حمایت از تولید می دهند و اما تعارض منافع،مانع شده است، بیان کرد: با این حال در بسیاری از موارد برای ما ثابت شده است که شرکت های دانش بنیان در تامین نیازهای داخلی می توانند پای کار باشند و ما را از خرید محصولات خارجی بی نیاز کنند. بنابراین رویکرد «تولید بار اول» رویکرد مناسبی است و می تواند از شرکت های دانش بنیان به خوبی حمایت کند. تولیدات بار اول شرکت های دانش بنیان، از وابستگی صنایع به خارج از کشور بی نیاز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.