تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شناسایی و معرفی ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان در قالب فعالیت‌های فن بازارانه منطقه اعلام شده است.

معرفی ۲۱۸۸ هزار نیاز فناورانه به دانش بنیان‌ها/ ساخت ۴۰ شهرک فناوری

به گزارش قدس آنلاین، «فرشاد مقیمی» روز پنجشنبه در سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری در هتل ارم گفت: در قالب برگزاری سلسله رویدادهای دانش‌بنیان ارتباط بین شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها برقرار شده است که انتظار داریم نیازهای شهرک‌های صنعتی مرتفع شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده‌اند که منجر به رشد اقتصادی و بهره‌وری کشور می‌شود؛ ازاین‌رو اهداف کلان در سلسله رویدادهای صنعت دانش‌بنیان، دانش‌بنیان‌سازی شهرک‌های صنعتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای خبر داد و گفت: این سازمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صنعت ایجاد و توسعه شهرک‌های فناوری و مراکز خدمات فناوری کسب‌وکارها را در دستور کار دارد تا وارد بازارهای منطقه‌ای شوند.

مقیمی عنوان کرد: ایجاد و توسعه مراکز نوآوری خوشه‌ها و رشته صنعت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های برای ورود به صنعت صورت‌گرفته و قرار است ۲۶۰ هکتار به زیست‌بوم علم و فناوری کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۷ استان اضافه شود که این امر در راستای امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم و تحقیقات فناوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز اولین شهرک غیردولتی فناوری گفت: این شهرک به میزان ۲۰۰ هکتار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان داشت: در این همایش ۱۷ قرارداد و تفاهم‌نامه امضا می‌شود ضمن اینکه ۲۷۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و کلینیک‌های کسب‌وکار حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰ شهرک فناوری جدید در دست مطالعه است گفت: اکنون ۶ شهرک فناوری به بهره‌برداری رسیده و ۲ شهرک دیگر نیز در دست‌ساخت است.

مقیمی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۶۸ واحد فناور دانش‌بنیان و ۲۳۹ مشاور ارائه‌دهنده خدمات مهندسی در شهرک‌های فناوری تخصصی مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ کلینیک کسب‌وکار در کشور فعال است، افزود: ۱۷۰ مشاور عضو این کلینیک‌ها هستند که خدمات ارائه می‌کنند همچنین ۵۷۰ مشاور در کسب‌وکارها با اشتغال یک هزار و ۳۰۰ نفری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابراز داشت: ۵۷۷ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد می‌شود که از این تعداد ۲۰۵ مورد جهت واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان تکمیل شده و ۲۷۳ واحد کارگاهی دیگر نیز تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

گفتنی است؛ نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ۶ مهرماه امسال، دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» به میزبانی سازمان مدیریت صنعتی دوم آذرماه و سومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری، امروز پنجشنبه (۷ دی‌ماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در هتل ارم برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.