تحولات لبنان و فلسطین

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان، خردادماه سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد. 

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، سعید صیفی با اشاره به ارزش و اهمیت چشمگیری که نمایشگاه‌ها بر توسعه صنعتی، انتقال فناوری و چشم انداز اقتصادی دارند، اظهار کرد: امروزه شعار صنعت نمایشگاهی، توسعه بازار و جهانی سازی است و نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین‌های اقتصادی هر شهر و استانی نام برده می‌شوند. 

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد بیان کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد از قطب‌های صنعت نمایشگاهی ایران است که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۰۰ عنوان نمایشگاهی را برگزار کرده است. 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین روش‌ها برای انجام معاملات و کسب و کار هستند، افزود: یکی از دلایل اصلی برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها تماس با مشتریان متعدد در یک دوره زمانی کوتاه است و هیچ جایگزینی هم برای تماس رو درو وجود ندارد زیرا نمایشگاه‌ها، محرک‌های قوی برای رشد اقتصاد و صادرات هستند. 

صیفی با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای توسعه تولیدات داخلی انجام شود، اظهار کرد: با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در رونق اقتصاد و صادرات غیر نفتی، این فرصت وجود دارد تا صنایع داخلی با ارائه و نمایش محصولات و خدمات خود در جهت افزایش فروش و در نتیجه رونق مبادلات عمل کنند. 

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد اضافه کرد: موقعیت نمایشگاه بین المللی مشهد به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان دروازه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد. 

وی با اشاره به اینکه از وظایف شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، برگزاری  نمایشگاه های داخلی، خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هئیت‌های تجاری است، یاد آور شد: خوشبختانه در کنار فعالیت‌های خوبی که در نمایشگاه بین المللی مشهد انجام شده و در حال پیگیری است، از سال ۱۴۰۰، نمایشگاه بین المللی  مشهد ریاست انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران را نیز عهده دار است و در این راستا بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان توسعه تجارت ایران، مدل جدیدی تعریف شده که بر مبنای آن نمایشگاه‌های بین المللی صادرات به کشورهای هدف برگزار شود. 

صیفی اضافه کرد: در راستای این تصمیم طی سال جاری استان زنجان نمایشگاه صادرات به روسیه را برگزار کرد و طی چند روز آینده هم نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در بندر چابهار برگزار خواهد شد. 

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به همجواری استان خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه این استان، طی مشورت با دوستانمان در وزرات صمت و سازمان توسعه و تجارت، بنا شد برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ نیز نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد. 

وی آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های اقتصادی  برای کشورمان دانست و افزود: در راستای دیپلماتی اقتصادی کشورمان به ویژه در دولت سیزدهم و تلاش‌های وزرات امور خارجه طی یکی دو سال گذشته، صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای مشترک المنافع و آسیای میانه افزایش یافته است به گونه ای که تا پایان فروردین امسال، رشد ۵۰ درصدی صادرات به این کشورها و قفقاز و روسیه را شاهد بوده‌ایم. 

صیفی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب که بر اساس آن ۱۵ کشور همسایه با جمعیتی حدود ۶۰۰ میلیون نفر باید در مسائل مختلف  و به ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند، گفت: با توجه به جمیع این جهات و نگاه ویژه  به عبور از تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه دشمنان، برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت و قدرت تمام و به صورت ملی در مشهد برگزار شود. 

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، با بیان اینکه این نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بزرگ و مهم، حضور  فعالان اقتصادی که برنامه صادراتی دارند و شرکت‌های که در حوزه‌های صادراتی با این کشورها همکاری می‌کنند، است و متناظر با آن نیز فعالان اقتصادی و صادر کنندگان و نیز مسئولان مرتبط از کشورهای آسیای میانه و افغانستان را دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف و به ویژه همسایگانش یک فرصت سرمایه گذاری و تجاری محسوب می‌شود، گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و همچنین افغانستان می‌تواند منافع زیادی برای کشورمان و به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی  داشته باشد که امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخش‌های دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاه‌های سر آمد و برند شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.