پیمان جبلی در این گفتوگو بر سیاست درهای باز صداوسیما تاکید کرد و در عین حال گفت: صداوسیمای ۱۴۰۲ همان صداوسیمای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ است و تغییری نکرده است.
رییس سازمان صداوسیما درباره موضوع خرید حق پخش مسابقات ورزشی و فوتبالها در پاسخ به این پرسش که آیا دغدغه خرید حق پخش را برای همیشه باید تمامشده بدانیم؟ توضیح داد: در ارتباط با حق پخش ما با دو نوع مسابقات مواجهیم؛ یکی با برنامهها و بازیهای خارجی روبهرو هستیم و دیگری فوتبالهای داخلی. حرف ما این است که به همان شکل که حق پخش بازیهای خارجی را ما پرداخت میکنیم و در بودجه دولت محترم و مجلس لحاظ میشود؛ مثل حق پخش مسابقات بینالمللی جام ملتها، المپیک و جامجهانی، به همان نحو باید حق پخشی که برای برنامههای ورزشی داخلی تعیین میشود، در ردیفهای بودجه ما گذاشته شود تا بتوانیم با هماهنگی وزارت ورزش به فدراسیونها اختصاص دهیم.
جبلی همچنین در ادامه در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا بازگشت فعلی برخی چهرههای محبوب به تلویزیون را میتوان دلیلی برای نشاندن مخاطب پای گیرندههای تلویزیونی در آستانه انتخابات تلقی کرد؟ معتقد است که چیزی تغییر نکرده است و اینچنین توضیح داد: عبارتی است که همیشه آن را گفتهام و هیچگاه تغییر ندادهام و آن اینکه درب صداوسیما همیشه بر روی هنرمندان باز است. صداوسیمای ۱۴۰۲ همان صداوسیمای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ است و تغییری نکرده است. آنچه در حال اتفاق افتادن است، این است که ما در برنامهسازیهای مختلفمان همان سیاست در باز به روی هنرمندان را دنبال میکنیم و افرادی که علاقهمند باشند از تریبون رسانه ملی برای مردم ساعتها و لحظات خوبی را خلق کنند، همان سیاست را در قبالشان دنبال میکنیم.
رییس سازمان صداوسیما افزود: چه در انتخابات و چه در عرصههای دیگر، سیاست کلی ما این است که برنامههای مختلف با گونههای مختلف را بتوانیم با هنرمندانی همکاری کنیم که علاقهمند هستند در خدمت مردم باشند و ما هم به همکاری با آنها علاقمند هستیم.
جبلی که در پشت صحنه برنامه «حسینیه معلی» در جمع خبرنگاران سخن میگفت، در باره این برنامه و عملکرد آن در طول مدتی که ساخته و پخش شده است، اظهار کرد: برنامه «حسینیه معلی» در طول مدتی که ساخته و پخش شد ثابت کرد که اگر ایمان، باور، اعتقاد و اخلاص و خلاقیت در شکل و محتوای یک برنامه وجود داشته باشد، تمام گونههای برنامهسازی با تمام موضوعات میتواند به برنامههای بسیار موفق تبدیل شود.
رئیس صداوسیما گفت: استقبال گستردهای که از این برنامه در چند سال اخیر صورت گرفته توقعات را از این برنامه بالا برده و کار تولید را سختتر کرده است. تیم تولید تحقیقات زیادی در زمینه ساخت این برنامه انجام دادهاند؛ اینکه از چه مواردی میتوانند در فصلهای جدید استفاده کنند. دوستان ما در شبکه سه به خوبی توانستهاند در قبال این برنامه به توقعات پاسخ بدهند و هر فصل توانسته نسبت به قبل با ابتکارات جدیدتر پیش برود و امیدواریم در ادامه هم به یکی از موفقترین برنامههای ایام ولادت حضرت امام زمان (عج) تبدیل شود.
جبلی در پاسخ به اینکه چه تلاشهایی میشود تا برنامههای مذهبی که پیشتر صرفا گفتوگو محور بودند، حالا با تعییراتی از جنس برنامههایی چون «حسینه معلی» و «محفل» ساخته شده و به کلیشه تبدیل نشوند تا پویایی خود را همچنان داشته باشند؟ توضیح داد: ما در دوران تحول عدالت و هویت را دو سرفصل اصلیمان قرار دادیم. این برنامه هم مصداق روشنی از تحقق عدالت است. اینکه یک برنامه معارفی در میان همه برنامههای طنز، سرگرمی و نمایشی توانسته به پرمخاطبترین برنامه صداوسیما تبدیل شود، یعنی برنامه توانسته به نقطه درست هویتی مخاطب دست پیدا کند. ما همیشه انتظار داشتیم برنامههای معارفی جزو آثاری با مخاطب خاص باشند ولی این برنامه در همین چند فصل توانسته رکورد برنامههای پرمخاطب صداوسیما را بشکند و این حرکت رو به جلو محسوب میشود.
نظر شما