عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان‌اینکه برای ساخت پالایشگاهها، استحصال و فرآوری گاز، توزیع و انتقال گاز نیاز به دانش بنیان‌ها داریم،گفت: در سال 1402 با همکاری دانش بنیان‌ها با صنعت نفت و گاز ایران توانستیم تجارت انرژی خود را گسترش دهیم و به نقاط بسیار خوبی برسیم.

برای ساخت پالایشگاه ها، فرآوری و توزیع و انتقال گاز نیاز به دانش بنیان‌ها داریم

هادی بیگی نژاد در گفت وگو باخبرنگار قدس در مورد حمایت از تولید بار اول،گفت: دانش‌بنیان شدن یک بحث عقلی و منطقی است که باید انجام شود چون هزینه‌ها را پایین می‌آورد و درآمدها را بالاتر می‌برد. ما الان برای ازدیاد برداشت‌و ‌افزایش ضریب برداشت از میادین مشترک نفت وگاز، ساخت پالایشگاهها،استحصال و فرآوری گاز، توزیع و انتقال گاز نیاز به دانش بنیان‌ها داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم ترین بخش‌های اقتصادی کشور در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش و رسیدن به محصولات با ارزش افزوده بالا نیازمند حضور آن‌ها در صنعت انرژی کشور و دیگر صنایع بزرگ کشور هستیم؛ توانمندی شرکت‌های دانش بنیان است که باید به صورت کامل از آن‌ها بهره ببریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید کرد: تولید بار اول باید حمایت شود ‌قانون نیز بر این‌تاکیدکرده است در اینکه از تولید کننده ای که آمده است ریسک را پذیرفته است وکالایی که ما نیاز داریم و از خارج وارد می‌کنیم  را تولید می‌کند حمایت کنیم و بخریم شکی نیست. حمایت از این کالا و تولید کننده و شرکت دانش بنیانی که باعث و بانی این کار بوده است لازم و ضروری است.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به رشد مناسب بخش نفت و گاز در این زمینه گفت: در سال 1402 با همکاری دانش بنیان‌ها با صنعت نفت و گاز ایران توانستیم تجارت انرژی خود را گسترش دهیم و به نقاط بسیار خوبی برسیم و در داخل نیز به کمک همین سازوکار اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و همچنین تولید بار اول به بومی سازی تجهیزات راهبردی برسیم و نتیجتا با کمک دانش بنیان‌ها علاوه بر رشد اقتصادی و تبدیب شدن بخش نفت و گاز به پیشران اقتصادی ایران، توسعه زنجیره ارزش این صنعت را نیز رقم بزنیم که بسیار مهم و تجربه موفقی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت به کارگیری از شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم و کلیدی است و در کنار حمایت از دانش بنیان‌ها و تولید بار اول در صنعت نفت و گاز باید دیگر صنایع نیز قدم پیش بگذارند و به سمت همکاری با اقتصاد دانش بنیان کشور و همچنین شرکت‌های توانمند داخلی بروند و این انحصار موجود را بشکنند و در نهایت به نفع تولید بیشتر و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر تلاش کنند و به این سمت نیز حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.