دانشگاه باقرالعلوم(ع) تمرکز ویژه‌ای بر تربیت نیروهایی دارد که علاوه بر آشنایی با علوم انسانی جدید، دغدغه‌های دینی، اسلامی و ملی دارند و هدفشان پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی است.

بررسی زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه در دیدار رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با معاون وزیر علوم عراق

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) و معاون وزیر علوم عراق امروز طی جلسه مشترک، زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ابتدای این دیدار با اشاره به اهداف، دستاوردها و رشته‌های مختلف این دانشگاه گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) تمرکز ویژه‌ای بر تربیت نیروهایی دارد که علاوه بر آشنایی با علوم انسانی جدید، دغدغه‌های دینی، اسلامی و ملی دارند و هدفشان پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی ادامه داد: تعداد متقاضیان تحصیل در این دانشگاه بالا است تا جایی که در برخی از رشته‌ها ده برابر سهمیه پذیرش آن رشته است و این مسئله نشان دهنده استقبال بالایی است که از این دانشگاه وجود دارد. وی افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید بر پذیرش افراد مستعد و دغدغه‌مند، این افراد را برای پذیرش مسئولیت‌های مهم علمی، اجرایی و اثرگذاری اجتماعی و جریان‌ساز بودن در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی آماده می‌کند.

دکتر حازم باقر طاهر، معاون وزیر علوم عراق هم ضمن استقبال از حضور رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: ارتباط ما با دانشگاه‌های ایران ارتباط خوبی است و رابطه تنگاتنگ و خوبی با دانشگاه باقرالعلوم(ع) داریم. وی در ادامه با استقبال از قرارگیری دانشگاه باقرالعلوم(ع) در رتبه‌بندی های معتبر بین‌المللی، به بیان امتیازات ویژه این دانشگاه پرداخت و پیشنهادهایی در راستای تسهیل و تکمیل فرایند جذب دانشجو از عراق ارائه داد.

معاون وزیر علوم عراق با تأکید بر توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با دانشگاه‌های عراق و افزایش تفاهم‌نامه‌های مشترک، خواستار جذب دانشجویان عراقی مستعد در قالب بورسیه تحصیلی شد.

وی منشورات، مقالات و کتاب‌های چاپ شده دانشگاه باقرالعلوم(ع) را دارای جایگاه ویژه‌ای برای جامعه هدف کشور عراق دانست و خواستار ارائه گزارش کامل‌تری از خروجی‌های علمی این دانشگاه به وزارت علوم عراق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.