موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۷۰ هزار نفر جامعه مددجویی تحت پوشش در استان ۵۵ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۱۵ درصد از جمعیت مددجویان، تحت پوشش این نهاد در استان دانش آموز هستند.

۱۵ درصد از جمعیت مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی دانش آموز هستند

به گزارش قدس خراسان، رضا سلم آبادی روز شنبه در نشست خبری مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموز این استان در قالب طرح اکرام ایتام، حامی دانش آموزان یتیم و نیازمند تحت پوشش این نهاد در استان شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی بیان کرد: این دانش آموزان از ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در خراسان رضوی حمایت مالی می‌کنند و طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان حمایت مالی داشته‌اند.

وی گفت: امسال به همت مردم و منابع دولتی، بیش از ۶۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بسته های تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کمک شده است که ۱۵ میلیارد ریال این رقم کمک دولتی و بقیه کمک نیکوکاران بوده است.

سلم آبادی افزود: در قالب طرح مدارس همدل طی سال گذشته ۵۰۰ نفر و امسال هزار و ۳۸۰ دانش آموز نیازمند در ۲۰۰ مدرسه غیردولتی و هیات امنایی به تحصیل ادامه می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی اظهار کرد: در سال تحصیلی کنونی ۶۱۷ بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش معرفی شد که تا کنون ۲۴۷ نفر آنان به کلاس درس بازگردانده شده اند.

وی گفت: در قالب طرح‌های تابستانی امسال ۲ هزار و ۴۸۰ دانش آموز با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زیر پوشش مهارت‌های فنی قرار گرفتند.

تامین کامل نیرو برای جبران کمبود معلم در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: برای سال تحصیلی جاری با بهره‌گیری از نیروهای خرید خدمات آموزشی مشکل کمبود معلم در استان بر طرف شده است و امید است این وضعیت در سال آینده بهبود یابد.

سید امیر شوشتری افزود: اگرچه خروجی دانشگاه فرهنگیان ۲ برابر شده است اما به دلیل بی توجهی مدیران گذشته به بازنشستگی‌های سال ۱۴۰۰ به بعد شاهد این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: خراسان رضوی امسال ۹ هزار نفر سهمیه جذب معلم داشت که هشت هزار نفر آن محقق شد و امید است در ادامه بررسی‌ها هزار نفر دیگر نیز به این تعداد افزوده شوند همچنین امسال آزمون دیگری نیز در کشور برای جذب معلم برگزار می‌شود که در این قالب پنج هزار معلم جدید جذب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.