یاسین مسعودی که در فیلم سینمایی «پرویزخان» در نقش کریم باوی، بازیکن سابق تیم ملی ایران ظاهر شده است، از این تجربه خاص گفت.

«پرویزخان» برایم دشوارتر از فیلم جنگی بود/ مسئولیت بازی در نقش کریم باوی

به گزارش قدس آنلاین، او درباره چگونگی همکاری با علی ثقفی کارگردان «پرویز خان» در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: من قبل از آنکه وارد سینما شوم فوتبالیست بودم و به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کردم. سخت‌ترین بخش فیلمبرداری ما در این فیلم سینمایی، بخش فوتبالی بود. با وجود آنکه من نه از نظر قد و نه ظاهر شبیه کریم باوی بودم؛ اما تا حدودی فوتبال می‌توانستم بازی کنم، علی ثقفی از این موضوع چشم‌پوشی کرد و پذیرفت من در این نقش حضور داشته باشم.

او افزود: بازی در فیلم سینمایی «پرویز خان» کار بسیار سختی بود. من عمدتا به عنوان بازیگر، کار جنگی کرده‌ام و بازی در این فیلم سینمایی برایم از بازی در فیلم جنگی بسیار سخت‌تر بود.

مسعودی با اشاره به حساسیت ایفای نقش کریم باوی گفت: زنده یاد کریم باوی هم کار را برای من سخت‌تر کرده بود. چون هر چه در پیش تولید بیشتر درباره ایشان مطالعه کردم ، باعث شد تا بار مسئولیت بیشتری را برای ایفای نقش ایشان بر دوش خودم احساس کنم.

او ادامه داد: سرنوشت ما جنوبی‌ها با جنگ، جنگ زدگی و ترکش گره خورده است، در این شرایط کسی مثل کریم باوی می‌تواند خودش را به سطح اول فوتبال ایران برساند و این ارزشمند است. بخش تلخ اما جایی است که او فقیرانه و در تنهایی زندگی کرد تا جایی که برای دوا و درمانش گل ریزان می‌کردند. برای همین وقتی زندگی کریم باوی را مرور کردم در من  احساس مسئولیتی به وجود آورد و احساس کردم دینی به گردن من است که باید آن را ادا کنم، امیدوارم به نحو احسن این کار را کرده باشم.

«پرویزخان» برایم دشوارتر از فیلم جنگی بود/ مسئولیت بازی در نقش کریم باوی

یاسین مسعودی همچنین درباره بازی مقابل بازیگرهای مطرحی همچون سعید پروصمیمی گفت: حضور در این پروژه برای من تجربه خوبی بود و دستاورد بسیاری داشت. از سعید پورصمیمی تشکر می‌کنم. ایشان بسیار همراه بود و ایده بسیاری می‌داد. آنقدر ریزبین بود که وقتی دو ماه تمرین و دورخوانی داشتیم دیگر زمان رفتن به سر صحنه آماده بودیم. کار من بسیار دشوار بود مخصوصا وقت‌هایی که در مقابل سعید پورصمیمی قرار می‌گرفتم ؛هم تجربه بود هم برایم جذابیت بسیاری داشت.

این بازیگر درباره دشواری های بازی در این فیلم بیان کرد: ما در این فیلم باید فوتبال را در هوای سرد پاییزی بازی می‌کردیم و چون هوا سرد بود بدن هایمان سرد می‌شد گرم می‌شد مصدوم می‌شدیم و اصلا کار ساده‌ای پیش رویمان نبود.

فیلم سینمایی «پرویزخان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عطا پناهی محصول سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج است که بخش‌هایی از زندگی زنده‌یاد پرویز دهداری را روایت می‌کند. این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست نظر منتقدان و اهالی رسانه را به خود جلب کند و موفق به نامزدی در 9 رشته شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول، سیمرغ بلورین بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.
در حال حاضر این فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.