انتخابات

همزمان با دهه کرامت رضوی، همزمان با دهه کرامت رضوی، آیین رونمایی و معرفی سه کتاب از انتشارات به‌نشر در رواق کتاب حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سه کتاب امام رضایی در رواق کتاب حرم مطهر رضوی رونمایی می شود

سرپرست انتشارات به‌نشر با اشاره به برنامه‌های کتاب‌محور این انتشارات ویژه ایام دهه کرامت رضوی گفت: برای دهه کرامت رضوی آیین رونمایی و معرفی سه اثر ویژه رضوی را در نظر گرفته‌ایم که در نخستین مراسم  کتاب «شهد شیرین شفا» روز شنبه۲۲ اردیبهشت  ساعت ۱۰ صبح با حضور نویسنده اثرحمیدرضا سهیلی در رواق کتاب حرم مطهر رضوی معرفی و رونمایی می‌شود.

مسعود فرزانه تصریح کرد: کتاب «شهد شیرین شفا» داستان آن‌دسته از آدم‌هایی که به نیت گرفتن شفا به حرم مقدس امام رضا(ع) پناه بردند و امام رئوف جواب استغاثه‌های آنها را داد و سلامتی را به خواست خداوند به آنان بازگرداند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی کتاب «چهل جلوه حضور» ادامه داد: این مراسم روز یک شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح میزبان حضور نویسندگان اثر روح الله شفیعیان و روح الله رضایی و جمعی از کتاب دوستان خواهد بود.

 فرزانه از کتاب «چهل جلوه حضور» به عنوان شبکه‌ای از آیات و روایات منتخب در مورد زیارت یاد کرد و افزود: این اثر شامل مجموعهٔ  آیات و روایاتی است که پاسخ‌گوی سؤالات و دغدغه‌ مخاطب درباره زیارت است که به‌صورت یک شبکهٔ به هم‌پیوسته و براساس منطق برنامه‌ریزی، تدوین شده است. از هر کدام از آیات و روایات، با توجه به مفاهیمی که در آن‌ها ارائه شده است، یک یا چند کلمهٔ کلیدی، استخراج شده تا عنوانی برای مقصود اصلی باشد.

وی برگزاری صد و نوزدهمین عصرانه داستان نویسان رضوی در رواق کتاب حرم مطهر رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت رضوی انتشارات به‌نشرعنوان کرد و افزود: این نشست ادبی به دبیری علیرضا مهرداد نویسنده، منتقد و کارشناس ادبی روز سه شنبه  ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۶ عصر میزبان حضورنویسندگان نوقلم وجمعی از پیشکسوتان وعلاقه‌مندان به ادبیات داستانی و افرادی که در این وادی قلم می‌زنند، خواهد بود.

سرپرست انتشارات به‌نشر درادامه تصریح کرد: روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۹ صبح نیز مراسم خوانش و رونمایی کتاب «من و آقای همسایه» با حضورعلیرضا متولی نویسنده اثر در رواق کتاب حرم امام رضا(ع) واقع در صحن قدس برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: کتاب «من و آقای همسایه» داستان دختری هفده‌ساله به نام افسانه است که پدرش را به دلیل بیماری از دست می‌دهد. افسانه برادری بی خیال دارد که دانشجوست و درآمدی ندارد. مادر افسانه نیز عزادار همسرش است. افسانه در جدال با مشکلاتش با انواع شبهات اعتقادی مواجه می‌شود. خویشتن داری، تعهد، وفاداری، احترام به والدین، گذشت و ... از مفاهیم ارزشمند کتاب است همچنین اشتباهات رایج در امر به معروف، مدیریت احساسات در رابطه میان دختر و پسر، از مسائل محتوایی قابل توجه در این کتاب است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.