مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: برگزاری مراسم جشن تکلیف فرصتی برای آشنایی اجمالی افراد تازه مکلف با آموزه‌های دینی است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی: جشن تکلیف فرصتی برای آشنایی با آموزه‌های دینی است

رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در حاشیه برگزاری "جشن تکلیف دختران جهان اسلام" که شب گذشته با حضور جمعی از دختران تازه مکلف جهان اسلام و خانواده‌های آنها در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در حرم مطهر رضوی توجه ویژه‌ای به دختران و بانوان شده است و به همین دلیل در طول سال برنامه‌های فرهنگی-مذهبی مختلفی برای این گروه از مخاطبان برگزار می‌شود که برگزاری مراسم جشن تکلیف یکی از این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون بیش از 60 هزار نفر از دختران تازه مکلف در مراسم جشن تکلیف حرم مطهر رضوی که در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی برگزار می‌شود، شرکت کرده‌ و از برنامه‌ها و هدایای متبرک این برنامه‌ بهره‌مند شده‌اند.

خوراکیان اظهار کرد: در این مراسم که همزمان با ایام دهه کرامت برگزار شده ، برخی از آموزه‌ها و تکالیف دینی که یک دختر تازه مکلف لازم است آن را بداند، در قالب برنامه‌های فرهنگی مانند قصه و شعر به دختران تازه مکلف آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: امشب شاهد برگزاری جشن تکلیفی متفاوت در حرم مطهر رضوی هستیم چرا که مخاطبان این مراسم دخترانی از ملیت‌های مختلف هستند به همین خاطر سعی شده است برنامه‌هایی متناسب با روحیات و فرهنگ‌های مختلف اجرا شود که به لحاظ فرهنگی و هنری جذاب باشد.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.