با بهترین کتاب‌های صوتی پرطرفدار آشنا شوید تا آگاهی بیشتری در مورد کتاب‌ها و ویژگی‌هایشان داشته باشید.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

به گزارش قدس آنلاین در دهه اخیر کتاب‌های صوتی و به خصوص کتاب‌های صوتی داستانی چنان محبوب شده‌اند که دیگر کمتر کسی می‌تواند نسبت به شنیدن آنها مقاومت کند! شنیدن کتاب‌های صوتی داستانی برای سلامت جسمی و روانی عالی هستند، می‌توانند به بهبود فرآیند خواب و مدیریت زمان کمک ‌کنند، می‌توانند تفکر منفی را کاهش دهند و از همه مهم‌تر به شخصیت پردازی و تجسم داستان کمک بیشتری می‌کنند. البته کتاب‌های صوتی معایبی نیز دارند. ممکن است حین شنیدن کتاب‌های ناداستان در زمینه‌های مختلفِ علمی، اجتماعی، فلسفی و... دقت کافی صورت نگیرد و چون تمرکز مخاطب بر روی کلمه‌ها نیست، وی را دچار سوء‌برداشت کرده و درک کافی از مفهوم صورت نگیرد. در این گزارش به معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی در حوزه داستان و رمان ایرانی، داستان و رمان خارجی، ادبیات و زندگینامه، روانشناسی و موفقیت، انقلاب و دفاع مقدس و کودک و نوجوان پرداخته‌ایم. آن را در ادامه مطالعه کنید.

کتاب‌های صوتی در حوزه داستان و رمان ایرانی

1_ آبنبات هل‌دار:

کتاب صوتی آبنبات هل‌دار نوشته مهرداد صدقی داستان طنزی است که نوجوانی دهه شصتی آن را روایت می‌کند. پسری به نام محسن که فرزند دوم یک خانواده پنج نفری است و در بجنورد زندگی می‌کند. داستان این کتاب سراسر از ماجراهای خنده‌دار و نوستالژیک، خصوصا برای دهه شصتی‌هاست.

2_ بامداد خمار:

«بامداد خمار» نوشته‌ی فتانه حاج سید جوادی، داستان عشق نافرجام دختری به نام محبوبه از خانواده‌ای فرهیخته و ثروتمند به شاگرد نجاری است، روایتی جذاب که تمام سلول‌های وجودی شما را با درگیری‌های بین عقل و دلِ شخصیت اصلی همراه می‌کند.

3_سال بلوا:

کتاب صوتی سال بلوا اثر عباس معروفی روایتی از هفت شب است که شما را سال‌ها عقب برده و تداعی‌گر کل تاریخ ایران و زندگی غم‌انگیز نوشافرین است. نوشافرینی که خود نمادی از مظلومیت تمامی زنان و دختران رنج کشیده است.

4_چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم:

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و مطرح‌ترین آثار ادبیات داستانی ایران، زویا پیرزاد را به ستاره‌ای در ادبیات دهه‌ی هشتاد تبدیل کرد و جایزه ادبی گلشیری را برایش به همراه آورد. این رمان به زندگی روزمره‌ی یک زن متأهل ارمنی می‌پردازد که عاشق همسایه‌ی مجرد خود می‌شود و این موضوع او را دچار درگیری‌های ذهنی بسیاری می‌کند.

5_ رویای نیمه شب:

این کتاب نوشتهٔ مظفر سالاری، داستانی عاشقانه با زمینه‌های مذهبی را روایت می‌کند که در آن جوانی از اهل سنت به دختری شیعه دل می‌بازد. اتفاقات تلخ‌وشیرینی که در راه وصال این دو می‌افتد در زیر سایه جدال اهل تسنن و تشیع توصیف می‌شود.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

کتاب‌های صوتی در حوزه داستان و رمان خارجی

6_ خاطرات یک آدمکش:

کتاب داستان مردی را بازگو می‌کند که سالیان طولانی آدم کشته است و در این کار بسیار حرفه‌ای بوده است.

7_ کتابخانه‌ی نیمه شب:

اغلبِ کسانی که دست به خودکشی می‌زنند، تصور می‌کنند تمام دارایی خود را از دست داده‌اند یا به‌زودی از دست می‌دهند. کتاب صوتی کتابخانه‌ی نیمه‌شب درباره‌ی یکی از همین افراد است. این کتاب در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز و جزء ده کتاب برتر سال ایندیپندنت (لندن) قرار دارد.

8_ ملت عشق:

ملت عشق اثر الیف شافاک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان ترکیه، داستان دلدادگی و رهایی است. داستان زندگی آرام و یکنواخت زنی در غرب است که درگیر اندیشه‌های عرفانی شرق می‌شود.

9_ مغازه خودکشی:

در سراسر کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی حضور مرگ حس می‌شود، ژان تولی در مقابل تلاش برای ایجاد امید به زندگی، جنگی نمادین و پر از شوخی‌های ظریف را به وجود آورده که در نهایت قرار است مخاطب را شگفت‌زده کند. این کتاب یکی از درخشان‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین آثار فانتزی سیاه است.

10_ شازده کوچولو:

کتاب صوتی شازده کوچولو با خاطرات دوران کودکی خلبانی دوست داشتنی شروع می‌شود. این کتاب اثر آنتوان دو سنت اگزوپری، بعد از قرآن و انجیل، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب در طول تاریخ است که با روایتی طولانی و پرمایه، کودکان را تشویق به جذب مفاهیم فلسفی داستان می‌کند.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

کتاب‌های صوتی در حوزه شعر، ادبیات و زندگینامه

11_ فرندز: دوستان و عاشقان

متیو پری، بازیگر مشهور سریال کمدی دوستان در این کتاب به شرحی صادقانه از سال‌های اعتیادش به الکل و قرص می‌پردازد. کتاب حاضر در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها جای گرفته و در بخش خاطرات و زندگینامه نیز نامزد جایزه‌ی گودریدز بوده است. این کتاب در حوزه ادبیات و زندگی‌نامه با مدت زمان 12 ساعت و 35 دقیقه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

12_ مغازه جادویی:

«جیمز دوتی» در کتاب صوتی مغازه جادویی داستان ملاقاتی مشابه را تعریف می‌کند که برای همیشه زندگی‌اش را متحول کرد و حالا او نیز قصد دارد تا این تحول و دگرگونگی را به دنیای دیگران نیز معرفی کند. گفتنی است که این اثر یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

13_ شدن(میشل اوباما):

وقتی پای کسی به کاخ سفید باز شود، زندگی‌اش زیرورو خواهد شد. میشل اوباما در کتاب صوتی شدن از خاطرات خود، همسر و فرزندانش در روزهای پرالتهابی می‌گوید که ساکن کاخ سفید بودند. این کتاب، زندگی‌نامه‌ای خواندنی و پرماجرا از سرگذشت یکی از مشهورترین و قدرتمندترین زنان جهان است.

14_ استامبولی: نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول

منصور ضابطیان در کتاب صوتی استامبولی، خاطرات خود را از سفر یک‌ماهه‌اش به استانبول روایت می‌کند. با این کتاب صوتی به گوشه‌گوشه‌ی شهر استانبول سفر خواهیم کرد و از دیدن ویژگی‌های متفاوت و گاهی متضادش شگفت‌زده خواهیم شد.

15_ خسی در میقات:

این کتاب نوشته‌ی جلال آل احمد، سفرنامه‌ی این نویسنده‌ی مهم و برجسته‌ی ایرانی به مکه در سال 1343 است. جلال آل احمد در این اثر، سفرنامه‌نویسی، مستندنگاری و نقد اجتماعی-فرهنگی را در هم می‌آمیزد و با نثر تلگرافی و کوتاه به ارائه‌ی تحلیلی از مراسم حج و شرایط سیاسی-اجتماعی عربستان دست زده است.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

کتاب‌های صوتی در حوزه روانشناسی و موفقیت

16_ باشگاه پنح صبحی‌ها:

از گذشته به ما گفته‌اند که «سحرخیز باش تا کامروا باشی». گذشتگان معتقد بودند بیدار شدن در آن ساعت از روز، امکانات و فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار انسان قرار می‌دهد و سحرخیز را تبدیل به فردی فعال و انگیزه‌مند می‌کند.

17_ 48 قانون قدرت:

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی در سراسر جهان است. رابرت گرین، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی در این کتاب راهکارهایی عملی و کاربردی را جهت توانمندسازی افراد بلندپروازی که سودای رسیدن به قدرت را در سر دارند، ارائه داده است.

18_ قدرت ذهن ناخوداگاه:

این کتاب اثری از ژوزف مورفی، از برجسته‌ترین و موفق‌ترین سخنرانان و نویسندگان حوزه‌ی رشد فردی است. مورفی در این کتاب ماهیت ضمیر ناخودآگاه و قدرت عظیم آن را برای مخاطب خود موشکافی می‌کند و با ارائه‌ی راهکارهایی عملی و اثرگذار، به او کمک می‌کند از این منبع عظیم بهره‌مند شود.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

کتاب‌های صوتی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس

19_ کاش برگردی:

برای بسیاری از ما شنیدن کلماتی مانند «شهادت» و «شهادت‌طلبی» یادآور هشت سال دفاع مقدس است، اما آیا این مفاهیم تنها به همین برهه‌ از تاریخ محدود می‌شوند؟ این کتاب دومین اثر محمدرسول ملاحسنی، سرگذشت و خاطرات شهید مدافع زکریا شیری است که از زبان مادر ایشان روایت می‌شود.

20_ یادت باشد:

این کتاب درباره زندگی کوتاه اما عاشقانه شهید حمید سیاهکلی مرادی و همسرش است که روایتی خواندنی و کمتر شنیده شده‌ای دارد. محمدرسول ملاحسنی با قلم جذاب خود توانسته روایت فرزانه درباره نحوه آشنایی، ازدواج، دوسال زندگی مشترک و در نهایت شهادت همسرش را به خوبی بنویسد.

21_ عصرهای کریسکان:

امیر سعیدزاده، راوی این کتاب، یکی از منحصر به فردترین نیروی‌های دفاع مقدس است. چراکه او عضو هیچ سازمانی نیست. یک نیروی آزاد است و در عین حال در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی شرکت می‌کند، مأموریت‌هایی نیز برای شناسایی در خارج از کشور دارد. پس از آن راهی سپاه می‌شود.

22_ از به:

این کتاب اثر رضا امیرخانی است که هم به لحاظ فرم و هم از حیث نوع نگاه، یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های دفاع مقدس است. رمان از به فقط نامه است، نامه‌هایی که میان قهرمان‌های داستان رد و بدل شده و راوی قصه خلبان جانبازی است که به رغم نداشتن دو پا و ویلچرنشینی، درخواست پرواز دارد، در جایی و در حالی که یک دندان پر کرده هم، مانع پرواز است.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

کتاب‌های صوتی در حوزه کودک و نوجوان


23_ خال‌های کفشدوزک کجاست؟:

داستان این کتاب کودکانه و فانتزی است. لیلا علی قلی زاده در این اثر،‌ ماجرای گم شدن خال‌های یک کفشدوزک کوچک و اینکه چطور دوستانش برای پیدا کردن این خال‌ها به او کمک می‌کنند را روایت می‌کند.

24_ هلن کلر:

این کتاب داستان زندگی نویسنده نابینا و ناشنوای آمریکایی را برای کودکان روایت می‌کند. شاگاهیراتا نویسنده این کتاب بیشتر در بازنویسی داستان‌های کودک و نوجوان فعالیت داشته و از آثار این نویسنده می‌توان به شنل قرمزی، سیندرلا، هایدی، سفید برفی و گربه چکمه‌پوش اشاره کرد.

25_ پاستیل‌های بنفش:

این کتاب اثری از کاترین اپلگیت، نویسنده‌ی نام‌آشنای کودکان و نوجوانان است. اپلگیت در این اثرِ برنده‌ی جایزه‌ی کتابِ کالیفرنیا، راوی داستانی فانتزی و خیال‌برانگیز در ستایشِ دوستی، عشق و خانواده است. او در این کتاب پرفروش از ماجراهای پسری گفته که برای حل مشکلات خانوادگی، از دوست خیالی خود، گربه‌ای به‌ نام کرنشا، کمک می‌گیرد و با یاری او، درس‌های بسیاری را می‌آموزد.

26‑ بابا لنگ دراز:

یک عاشقانه‌ی کلاسیک با شخصیت‌هایی دلنشین و فراموش‌نشدنی!  با گوش سپردن به نسخه‌ی صوتی این اثر، می‌توانید در عین دنبال کردن داستانی زیبا و سرگرم‌کننده، با یکی از شاهکارهای ادبیات عاشقانه‌ی جهان نیز آشنا شوید.

محبوب‌ترین کتاب‌های صوتی کدامند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.