پیشنهاد سردبیر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز از نهال‌کاری ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

۱۵ هکتار از اراضی بیابانی درگز نهال‌کاری شد

به گزارش قدس خراسان، جواد پهلوان‌زاده با بیان اینکه در راستای حفظ خاک و پوشش گیاهی مراتع پروژه کپه کاری در مراتع ساوه و چغول شازی اجرا شد، اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار آن با هدف توسعه گیاهان دارویی انجام گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در سال گذشته نیز پرونده‌های مرتع‌داری به میزان ۲۲۰ مورد تمدید و برای بیش از ۲۰ هزار رأس دام سبک منطقه تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به اینکه ممیزی مراتع نیز در سطح ۶۰ هزار هکتار و در ۳۱ مورد برای ۱۶ مرتع عملیاتی شد، تصریح کرد: در بخش جنگل، ۱۰ هکتار بذرکاری جنگل پسته اجرا و در راستای حفظ و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی در بیش از ۲۸ هکتار به تعداد ۴۳ مورد تخریب تصرف و خلع ید از متخلفین با احکام قضایی اجرایی شد. 

پهلوان‌زاده یادآور شد: برای ۱۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی موفق به دریافت تعداد ۳۵ سند تک برگ کاداستر شدیم که این امر کمک شایانی به حفظ  اراضی ملی و تفکیکان از مستثنیات مردم می‌کند و جلوی بسیاری از تخریب‌کنندگان عرصه‌های منابع طبیعی را می‌گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز همچنین به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود ۳۰۰۰ اصله نهال در سطح بیش از ۲۰ هکتار طی ۲۴ پویش مردمی نهال‌کاری شد.

وی با تأکید بر اجرای عملیات آبخیزداری گفت: عملیات پروژه گاویونی در حوضه آبخیز کلاته چنار با حجم ۸۵۰ مترمکعب اجرا و به بهره‌برداری رسید و ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان نهال‌کاری شد و عملیات هرز آب با بذرکاری در ۱۶۳ هکتار یا هدف مقابله با پیشرفت بیابان اجرا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.