۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 988612

آیت‌الله رئیسی، شهیدی شریف و ولایتمدار

گفت و گو با رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه شهادت آیت ا... رئیسی و همراهان ایشان را ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر می داند و می گوید: تمامی شهدای سانحه اخیر، از افراد خدوم ملت و انقلاب بوده اند.

آیت‌الله رئیسی، شهیدی شریف و ولایتمدار

یک انسان شریف و قاضی برجسته

 حجت الاسلام هادی صادقی، در گفت و گو با خبرنگار ما، شهادت شهدای سانحه اخیر به ویژه آیت ا... رئیسی ، رئیس جمهور محبوب ایران را به  حضرت ولیعصر مهدی موعود(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شریف تسلیت می گوید و می افزاید: این جمع سال های عمرشان را صرف مجاهدت در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به مردم کرده بودند.

شهیدی شریف و ولایتمدار
حجت الاسلام هادی صادقی،رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه

وی به سابقه آشنایی خود با آیت ا... رئیسی از سال ها قبل اشاره می کند و می گوید: پیش از آنکه وارد قوه قضائیه شوم با ایشان ارتباط داشتم و از حُسن سلوک این شهید عزیز بهره ها می بردم. شهید رئیسی، ضمن این که یک  قاضی  برجسته بود و سال ها بر مسندهای مهم این دستگاه تکیه داشت، انسان بسیار شریفی بود؛ به گونه ای که چه در زمان حضورشان در قوه قضائیه و چه در  آن هنگام که به عنوان ریاست جمهوری خدمت می کرد ارتباطات مردمی خود را حفظ کرده بود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که شهید رئیسی سیره علمای سلف را داشتند   و ارتباط خوبی را با مراجعان برقرار می کردند، می افزاید:  این سیره به ایشان کمک کرده بود تا در وظیفه خطیر ریاست جمهوری نیز وجه مردمی خود را حفظ کند. بگونه ای که با همه مردم با آداب و با کرامت برخورد می کرد و این خصیصه را باید یکی از ویژگی های بسیار مهم، برجسته و منحصر به فرد ایشان ذکر کرد. شهید رئیسی حتی به مخالفان سیاسی خود  و با آن ها که  در عرصه های مختلف رقیب ایشان بودند نیز بسیار با احترام برخورد می کرد.

شهید ولایتمدار

معاون سابق فرهنگی قوه قضائیه، ولایت مداری را یکی دیگر از صفات برجسته آیت ا... رئیسی عنوان می کند و می گوید: ایشان همواره مطیع امر رهبر انقلاب اسلامی بود.  به طوری که وقتی حضرت آقا فرمان دادند تا تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شوند، اطاعت کرد یا  در حالی که کسوت مهم  خادم الرضایی را بر تن داشتند، فرمان مقام معظم رهبری را برای تصدی  ریاست قوه قضائیه، پذیرفتند و سپس با درخواست مکرر مردم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدند و با رای مردم و انتخاب از سوی آن ها کمر خدمت به آحاد مردم بست و در تمامی این سال ها نیز مطیع اوامر مقام معظم رهبری بود. همین موضوع به ایشان کمک می کرد تا منسجم و در مسیر درست سیاست های کلان کشور حرکت کند.

صادقی تلاش های آیت ا... رئیسی را در طول دوره ریاست جمهوری اش قابل تقدیر می داند و اضافه می کند:  ایشان در طول سه سال گذشته بسیاری از مشکلاتی را که از پیش شکل آمده بود کاهش داد. برای مثال یکی از این مشکلات مربوط به بدهی های کلان دولت بود که طی این سه سال اغلب آن ها پرداخت شده است.  یا با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور توانستند رشد اقتصادی را رقم بزند.

منبع: روزنامه قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.