یکی از نمایندگان لبنانی با اشاره به تهدیدهای صهیونیست‌ها تاکید کرد که اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل به لبنان حمله کند، با غافلگیری‌های شوکه کننده‌ای از سوی نیروهای مقاومت رو به رو خواهد شد.

نتانیاهو در صورت حمله به لبنان، با غافلگیری‌های شوکه‌کننده‌ای از سوی مقاومت مواجه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان در اظهاراتی گفت که تجاوز به بیمارستان شهید «صلاح غندور» در شهر «بنت جبیل» اقدامی خصمانه، خطرناک، متجاوزانه و نقض قواعد جنگی است و نباید در جنگ‌ها به بیمارستان‌ها حمله شود، این اقدام می‌تواند تنش‌های میدانی ما و دشمن را گسترده‌تر کند.

وی تاکید کرد: دشمن باید به‌ خوبی بداند و درک کند که مقاومت با دقت به حمله اخیر به بیمارستان شهید صلاح غندور می‌نگرد و پاسخش قوی و محکم خواهد بود تا جایی که دیگر چنین تجاوزی تکرار نشود.

حسن عزالدین افزود: اگر پاسخ به تجاوزها محکم و قوی نباشد، ممکن است این اقدام بار دیگر تکرار شود، مقاومت این دشمن را به خوبی می‌شناسد و برای پاسخ آماده است.

این نماینده لبنانی ادامه داد: مقاومت پاسخ محکمی به دشمن خواهد داد تا آن را به میدان جنگ بازگرداند و اجازه پیشروی به آن را ندهد.

وی اضافه کرد: نتانیاهو که تهدید به گسترش دایره جنگ در لبنان می‌کند، بداند که مساله ورود به این کشور کاملا متفاوت از ورود به نوار غزه است و این دو با هم قابل مقایسه نیستند.

به گفته حسن عزالدین، معادله در لبنان کاملا متفاوت است و اگر نتانیاهو امکان چنین کاری را داشت، تا این لحظه صبر نمی‌کرد و به لبنان تجاوز می‌کرد.

این نماینده لبنانی ادامه داد: دشمن، از مقاومت و اعتبار دبیرکل حزب الله به خوبی اطلاع دارد، بنابراین اگر مرتکب حماقتی شود و به لبنان حمله کند، با غافلگیری‌های شوکه کننده‌ای مواجه خواهد شد.

گفتنی است؛  ارتش رژیم صهیونیستی یک موتورسیکلت را روز دوشنبه در مقابل ورودی بیمارستان صلاح غندور در شهر بنت جبیل در جنوب لبنان با پهپاد هدف قرار داد.

اخیرا «نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان لبنان نیز در گفت وگو با روزنامه الجریده کویت تاکید کرد: ارتش رژیم اسرائیل خسته است و قادر به پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه نیست، بنابراین آمادگی یا توانایی را برای به راه انداختن جنگ (فراگیر) علیه لبنان نخواهد داشت.

وی افزود: درگیری‌ها به تدریج در جنوب لبنان تشدید می‌شود و باید آتش‌بس همه جانبه در نوار غزه برقرار شود، زیرا بدون آن، این درگیری ادامه خواهد یافت و اوضاع به سمت خطرناک‌ترین حالت پیش خواهد رفت.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان اضافه کرد که از احتمال آغاز جنگی گسترده یا حمله زمینی به این کشور توسط رژیم اسرائیل نگران نیست.

بری اظهار داشت: اسرائیلی‌ها می‌دانند که اگر بخواهند تجربیات گذشته را تکرار کنند، شکست بزرگی را متحمل خواهند شد، زیرا در صورتی که به فکر ورود به لبنان باشند، حزب‌الله و جنبش امل برای مقابله نظامی با آن‌ها وارد عمل خواهند شد.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.