انتخابات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: قبل از روی کار آمدن شهید رئیسی برای فروش نفت و گاز کشور مشکل داشتیم ولی در دوران ریاست جمهوری وی، اگرچه همچنان تحت تحریم بودیم اما از طریق سیاست گذاری هایی درست توانستیم به صادرات نزدیک به ۲ میلیون بشکه نفت خام در روز برسیم.

تحول در تجارت انرژی دولت رئیسی مسیر صادرات ۲ میلیون بشکه نفت خام در روز را فراهم کرد

دولت تحت رهبری شهید رئیسی سیاست اتکا به خود و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود را در دستور کار قرار داد. به ویژه شخص رئیس جمهور شهید، اصرار ویژه ای بر افزایش تعاملات با همسایگان داشت.

در دولت سیزدهم سیاست هایی همچون اتکا به دستاوردهای دانش بنیانی، صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی، جذب سرمایه های بخش خصوصی، گسترش تعاملات با همسایگان به اجرا گذاشته شد.

تمامی روندهایی که در دولت شهید رئیسی طی شد، بر مبنای یک اصل یعنی خودباوری و اتکا به خود بود. به زعم بسیاری، مشخصه اصلی رئیس جهور شهید این بود که نگاه خود را از خارج به داخل معطوف کرد و بر داشته ها متمرکز شد.

بر اساس سیاست های به اجرا گذاشته شده در دولت شهید رئیسی توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم و دشمنان را ناامید کنیم. در صورتی که پیش بینی شده بود فروش نفت و گاز کشور مسدود شود و دسترسی به درآمدهای ارزی نداشته باشیم، در سایه سیاست گذاری هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی، گسترش تعاملات با مشتریان و عرضه نفت به مینی پالایشگاه ها در شرق آسیا توانستیم به بازارسازی برای نفت کشور بپردازیم.

سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلسدر مورد سیاست های دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی که در خنثی سازی تحریم ها و عبور از شرایط سخت کمک کننده بود، گفت: کشف و استخراج نفت و گاز و به فروش رساندن آن ها در شرایط تحریم جزو برنامه های دولت شهید رئیسی بود. رئیس جمهور شهید در زمینه های مختلف انرژی از جمله توسعه پتروشیمی ها نیز برنامه ریزی داشت.

وی ادامه داد: از آنجائیکه صنایع نفت و گاز کشور به لحاظ ارزآوری بسیار حیاتی و مهم هستند، برنامه ریزی های دقیقی در این صنایع از سوی دولت شهید رئیسی صورت گرفت و پیگیری شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اثر سیاست گذاری های صحیح الان می بینیم که صادرات نفت و گاز کشور در سطح بالا ادامه دارد. به نحوی که صادرات نفت تقریباً به دوران قبل از تحریم رسیده است.

ذاکر گفت: گسترش تعاملات با کشورهای همسایه در حوزه انرژی جزو اولویت های سیاست گذاری دولت شهید رئیسی بود که توسط وزارت نفت پیگیری شد. بر اثر برنامه ریزی های صحیح توانستیم به فروش نفت و گاز کشور بپردازیم و نیازهایمان را به صورت تهاتری برآورده کنیم. این به معنای استفاده حداکثری از ظرفیت هاست که در دولت شهید رئیسی در دستور کار قرار داشت.

ذاکر گفت: قبل از روی کار آمدن شهید رئیسی برای فروش نفت و گاز کشور مشکل داشتیم و فروش نفت بسیار کم شده بود ولی در دوران ریاست جمهوری رئیسی، اگرچه همچنان تحت تحریم بودیم و این تحریم ها تشدید نیز شد اما از طریق سیاست گذاری هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و فروش نفت به پالایشگاه های کوچک در شرق آسیا به فروش منابع اقدام کردیم و بدین ترتیب توانستیم به رکورد جدیدی در صادرات نفت خام در شرایط تحریمی برسیم و به صادرات نزدیک به ۲ میلیون بشکه نفت خام در روز برسیم

وی ادامه داد: افزایش مشتریان نفت و گاز کشور بر اثر سیاست گذاری های صحیح تحت رهبری آیت الله خامنه ای و هدایت دولت توسط شهید رئیسی محقق شد. گسترش تعاملات با کشورهای دیگر به بسترسازی برای فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت های موجود سیاستی بود که شهید رئیسی به اجرا گذاشت. در این چارچوب، بهره بردن از دستاوردهای دانش بنیانی با جدیت دنبال شد.

ذاکر گفت: دولت تحت ریاست شهید رئیسی به ارائه لایحه ای در زمینه استفاده از ظرفیت های دانش بنیانی کشور پرداخت که در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شد.

وی ادامه داد: حمایت از دانش بنیان ها و استفاده از دستاوردهای آن ها تحولی عظیم در اقتصاد کشور به وجود آورد. از این طریق توانستیم در شرایط تحریمی به رفع نیازهای صنایع بپردازیم و در بسیاری از زمینه ها از کشورهای خارجی بی نیاز شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.