مرجع تقلید و مفسر قرآن کریم در پیامی به همایش خانواده مقاوم تاکید کرد: فرزندپروری و تربیت نیکوی فرزند از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) است.

فرزندپروری از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) است

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی؛ مرجع تقلید و مفسر قرآن کریم در پیامی تصویری به اختتامیه همایش «خانواده مقاوم و چالش‌های اخلاقی جهان متحول» که ۱۰ خرداد ماه از سوی پژوهشکده زن و خانواده حوزه خواهران برگزار شد، تاکید کرد: فرزندپرروی و تربیت نیکوی فرزند از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) است.

متن پیام ایشان به شرح زیر است:  

همه ما موظف هستیم که هم میراث گذشته و هم میراث آینده را حفظ کنیم و بزرگانی که معارف را به ما سپرده‌اند، تجلیل کنیم زیرا خداوند به کتاب و قلم قسم یاد کرده است و ما را به حوزه و دانشگاه توانمند دعوت می‌کند. ما باید طوری درس بخوانیم که خدا به نوشته‌های ما سوگند یاد کند و بر گفته‌های ما صحه بگذارد.

مفضل بن عمر خدمت حضرت امام صادق(ع) بار یافت و امام به ایشان فرمود اولا فرزندانت را الهی تربیت کن و ثانیا از خودت کتاب به ارث بگذار نه اینکه کتاب بخری و به آنان بسپاری گرچه آن هم کار خوبی است.  خدایی به مرکب و قلم قسم یاد می‌کند، این خدا ما را به علم و صلاح و فلاح دعوت می‌کند تا صالح باشیم و آینده و گذشته را حفظ کنیم.

فرزندپروری و تربیت نیکوی فرزند از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) است؛ جابربن عبدالله انصاری در دوره کهنسالی بینایی خود را از دست داد، ولی عصا دست می‌گرفت و در شهر حرکت می‌کرد و به مردم می‌گفت: ادبو اولادکم بحب اهل البیت(ع)، فرزندان خود را اهل بیتی تربیت کنید، یعنی اولین چیزی که به کام آنان می‌رسد، تربت امام حسین(ع) باشد و در این صورت وقتی بزرگ شدند، نه بیراهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندد، چنین فرزندی دنبال فساد نمی‌رود.

ما همه وظیفه داریم به فکر دختران و پسران عزیز باشیم؛ اینها میوه هستی ما هستند و باید صالحانه آنان را بار بیاوریم. این کشور بر روی خون هزاران شهید مستقر شده است و باید کشور را به فرزندان و نسل آینده بسپاریم و بدانیم کشور علی بن ابیطالب(ع) به این راحتی درست نمی‌شود.

خدا ان‌شاءالله فلسطین را نجات دهد و رژیم منحوس و کافر و منحرف دینی و صهیونیستی را ریشه‌کن کند و خواهد کرد.  

یادآور می‌شود اختتامیه همایش خانواده مقاوم امروز با حضور آیت‌الله اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه و استادان حوزه و دانشگاه در ستاد مرکزی حوزه خواهران برگزار شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.