انتخابات

رییس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وزش باد بسیار شدید و خیزش موقت گرد و خاک در تهران هشدار داد.

خیزش گرد و غبار در تهران/ مردم از سازه‌های نیمه‌کاره فاصله بگیرند

به گزارش قدس آنلاین  پدرام قودجانی روز یکشنبه در این باره گفت: پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران، از یکشنبه ۱۳ خرداد تا اواخر دوشنبه ۱۴ خرداد احتمال وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی وجود دارد.

وی یادآور شد: بنابراین به دلیل احتمال وزش باد شدید ضمن اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های ذیربط، هماهنگی لازم برای آمادگی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و مناطق ٢٢ گانه انجام شده تا تمهیدات موردنیاز اندیشیده شود.

قودجانی ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌های دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران و نیز کاهش دید در برخی نقاط تمهیدات لازم اندیشیده و در صورت رخداد حادثه ضمن پیگیری سریع در رفع موضوع، مردم می‌توانند گزارش مربوطه را به این مرکز انعکاس دهند.

رییس مرکز عملیات اضطراری(EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارایه توصیه‌هایی به شهروندان اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در طول زمان هشدار ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان پیدا کرده، در مکان‌های مرتفع مستقر نشده و از تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مردم از سازه‌های نیمه‌کاره فاصله بگیرند  

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وزش باد شدید در استان به ویژه نیمه جنوبی و غربی استان خبر داد و گفت: به مردم توصیه می‌شود از سازه‌های نیمه‌کاره فاصله بگیرند.

حامد یزدی‌مهر اظهار کرد: این مخاطره از روز یکشنبه آغاز و تا فردا دوشنبه ۱۴ خرداد ماه در استان به ویژه نیمه جنوبی و غربی ادامه خواهد داشت. بنابراین آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی الزامی است و مدیریت بحران در حالت آماده‌باش خواهد بود.

وی در ادامه بر ضرورت پرهیز از حضور افراد در مناطق مرتفع مانند برج‌ها و دکل ها تاکید کرد و گفت: از مردم درخواست داریم نسبت به استحکام‌سازی تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه بر لزوم اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک تاکید کرد و افزود: مردم به خصوص ساکنان نیمه جنوبی و غربی از توقف کنار درختان و سازه‌های نیمه‌کاره به طور جدی خودداری کنند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.