انتخابات

یک کارشناس حوزه اقتصاد مسکن: در حال حاضر قریب به 3 میلیون مسکن در حال ساخت و ساز است اما از آنجائیکه مردم انتظار دارند به سرعت واحدها را تحویل بگیرند، بهتر است پروژه واگذاری زمین را بیشتر از قبل در دستور کار قرار دهیم تا مردم خودشان به ساخت و ساز بپردازند.

برای تسریع در ساخت و سازها بهتر است پروژه واگذاری زمین به مردم بیشتر از قبل در دستور کار باشد

کارشناس حوزه اقتصاد مسکن در رابطه با اهمیت ساخت مسکن در دولت شهید رئیسی اظهار کرد: مسئله ساخت مسکن یک مسئله راهبردی برای شخص آقای رئیسی بوده است و ایشان همواره توجه ویژه‌ای به مسئله مسکن داشتند و حتی بانک‌های دولتی را نیز برای تامین مالی ساخت مسکن از محل تسهیلات و وام ساخت مسکن سرخط کردند ولی متاسفانه شبکه بانکی و بانک‌های خصوصی در زمینه همکاری با مردم ورود نکردند

وی خاطرنشان کرد: همچنان بانک­های خصوصی همکاری لازم را برای طرح­های ساخت مسکن ملی ندارند. اگر می­خواهیم تولید انبوه مسکن در کشور به نتیجه برسد، باید بانک­های خصوصی نیز پای کار بیایند.

نادرشاهی کارشناس حوزه اقتصاد مسکن در ادامه با اشاره به مسیر گفت: نیاز است در صورت عدم همکاری بانک­ها با پروژه­ های ساخت مسکن، جریمه­ های جدی با ابزار ویژه شبکه بانکی نظیر کاهش قدرت تسهیلات برایشان در نظر گرفته شود تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه در حال حاضر قریب به 3 میلیون مسکن در حال ساخت و ساز است، گام درستی به شمار می ­رود. اما از آنجائیکه مردم انتظار دارند به سرعت واحدها را تحویل بگیرند، بهتر است پروژه واگذاری زمین را بیشتر از قبل در دستور کار قرار دهیم تا مردم خودشان به ساخت و ساز بپردازند.

کارشناس اقتصادی و حوزه مسکن خاطرنشان کرد: با واگذاری زمین به افراد این امکان برای خانوارها به وجود می ­آید که به صورت تدریجی به ساخت مسکن مورد نیازشان اقدام کنند. بنابراین، تکمیل یک واحد منوط به تکمیل دیگر واحدها نیست و کارها سریع­تر پیش می­ رود.

نادرشاهی در خصوص دستور آقای مخبر، رئیس فعلی دولت در زمینه برخورد با بانک­های متخلف تسهیلات ساخت مسکن خاطرنشان کرد: لازم است این دستورات اجرایی شود و بانک­ها ملزم به همکاری در زمینه تأمین مالی پروژه ­های ساخت مسکن ملی در کشور شوند. در غیر این صورت، شاهد پیشرفتی در این پروژه ­ها نخواهیم بود.

نادرشاهی در خصوص رکوردشکنی دولت سیزدهم در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز خاطرنشان کرد: یکی از بخش­های مربوط به ساخت مسکن مسئله مجوزهاست. اقدامات خوبی در این زمینه در دولت سیزدهم انجام شد و در کنار عرضه موفقیت‌آمیز زمین در دولت سیزدهم به مردم جهت ساخت مسکن، رکوردشکنی دولت شهید رئیسی در زمینه صدور مجوزهای ساخت و ساز نیز بسیار مهم بوده است. همچنان نیاز است کارهای بیشتری صورت بگیرد و روندها بیش از پیش تسهیل شود. باید دغدغه شهید رئیسی در خانه‌دار کردن مردم با تسهیل مجوز ساخت مسکن را در دولت بعدی نیز در پیش بگیریم.

نادرشاهی تأکید کرد: تا وقتی که مسکن یکی از مشکلات مردم است و به عنوان یک دغدغه برایشان مطرح است، باید سیاست­گذاری­ ها در حوزه تولید انبوه مسکن در کشور ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.