مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه سه نرخی بودن بنزین بی اساس است و سیاست‌های غیرقیمتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت یکی از کارهایی است که اقداماتی برای آن انجام شده و باید این روند ادامه یابد.

اعلام آخرین اخبار درخصوص ۳ نرخه کردن بنزین

به‌گزارش قدس آنلاین، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در این دولت ریل‌گذاری در صنعت نفت اتفاق افتاده است، اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت در حوزه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با چالش‌هایی مواجه بودیم که نیاز بود ریل‌گذاری پرقدرت صورت بگیرد.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا ۷۴۴ میلیون لیتر تعهدات صادرات بنزین را داشتیم و نیاز بود حل و فصل شود و از یک طرف منابع ۲۷ فقره صادرات به شرکت‌های بدون پشتوانه برنگشته بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: رقم تعهدات صادرات ۳۵۸ میلیون دلار معادل ۵۸ کشتی برنگشته بود که این موضوع نیاز به پیگیری داشت.

پیگیر پتروپالایشگاه شهید سلیمانی هستیم

سالاری در پاسخی درباره آخرین وضعیت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی، گفت: از سهامدارانی که در این ‌پروژه هستند گله‌مندیم، شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ۱۰ درصد سهام‌دار است اما با این حال ۲۵ درصد آورده داشته است که لازم است مابقی سهام‌داران نیز همراهی کنند.

ثبت درخواست اینترنتی کارت سوخت منتظر ایجاد زیرساخت‌

وی با بیان اینکه تمام فشار روی مجموعه پالایش و پخش بوده جلسات متعددی داشتیم، به‌طوری که ۱۹ جلسه هیات مدیره برگزار شد و تمام زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم، گفت: اخیرا یک جلسه با سهام‌داران داشتیم و با آن‌ها اتمام حجت کردیم و انتظار این است تمام سهام‌داران قدرالسهم را واریز کنند تا پروژه دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی و علت تاخیر اجرای این پروژه، اظهار کرد: فرایند کار اجرایی شده نیازمند اطلاعات خودرو هستیم، زیرساخت‌ها از سمت ما اکنون آماده است و منتظر آماده شدن زیرساخت‌های اطلاعاتی هستیم تا این کار پیش برود.

سه نرخی بودن بنزین بی اساس است

وی با تاکید بر اینکه سه نرخی بودن بنزین بی اساس است و سیاست‌های غیرقیمتی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت یکی از کارهایی است که اقداماتی برای آن انجام شده و باید این روند ادامه یابد.

سالاری افزود: مصرف بنزین کشور ۳ برابر استاندارد جهانی است. اگر ۱۰ درصد مصرف بنزین کاهش یابد امکان صادرات این سوخت فراهم می شود که درآمد قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در شرایط خاص مانند بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، گاهی نیاز می شود که سوخت کشور از مسیر تهاتر و سوآپ تامین شود که در قانون‌ پیش بینی شده است.

امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود

سالاری دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها را تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند اعلام کرد و گفت: تولید این سوخت به صورت محدود بوده مصرف کننده آن نیز محدود است در پالایشگاه شازند تولید بنزین سوپر داریم که عمدتا برای ناوگان هوایی آموزشی در اولویت توزیع قرار دارد. با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند از ۱۸ اسفند تا اواسط فروردین و همچنین استفاده از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.