سومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) با حضور معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در وزارت امور خارجه برگزار شد.

تصویب توسعه کمی و کیفی زیارت و بیمه درمانی زائران خارجی

این نشست، 23 خرداد به میزبانی معاون کنسولی وزارت امور خارجه و دبیر کارگروه امام رضا(ع)، با حضور نمایندگانی از معاونت بین‌الملل آستان قدس رضوی، معاون زیارت استانداری، نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق و... با هدف تمرکز بیشتر بر اهمیت دیپلماسی زیارت برگزار شد.

در این نشست مباحثی همچون توسعه کمی و کیفی زیارت و نظام مسائل زائران بین‌الملل بحث و تبادل نظر شد، همچنین استقبال و زیارت گروهی زوار افغانستان و پاکستان در مشهد به ویژه در ایام اربعین حسینی، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین موضوع بیمه زائران با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه، از دیگر مصوبات و دستاوردهای این کارگروه بود.

علاوه بر این، مقرر شد تا تمامی زائرانی که با ویزای زیارت به کشور جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند، بدون مراجعه به اداره بیمه البته با کد درج شده در پاسپورت، بیمه به آنان تعلق بگیرد و در صورت بروز هرگونه حادثه‌، با مراجعه به مراکز درمانی از بیمه استفاده کنند.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری این جلسه، لوح یادبود شهید امیر عبدالهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی به امضا رسید.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.