انتخابات

جمعی از فرهیختگان و فعالان قرآنی کشور افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار فرهیختگان و فعالان قرآنی افغانستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در این دیدار که روز گذشته برگزار شد، به راهبردهای اصلی این معاونت اشاره کرد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که در جای جای دنیا به محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خدمت کنیم و شرایط زیارتی سهل و آسان را برای آنان فراهم کنیم. در واقع امکانات ما محدود و انتطارات فراوان است و برای رسیدن به این مهم باید همه با هم قدم برداریم.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شرکت‌هایی شکل گیرد و صندوقی با کمک مردم و خیران تشکیل شود تا بتوانیم زیارتی آسان، ارزان و سهل را برای زائران و محیان اهل بیت(ع) در جای جای دنیا فراهم آوریم.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و در سال جاری نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس رضوی با هدف برنامه ریزی برای تسهیل زیارت و حل مشکلات زائران بین الملل انجام شد.
حجت‌الاسلام  فقیه اسفندیاری تصریح کرد: در حال حاضر زائران پاکستانی‌ها بیشترین زائرانی هستند که به بارگاه منور رضوی مشرف می شوند و  عموما نیز کم برخوردار هستند لذا طرحی پیشنهاد شد تا زائران کشور پاکستان با کمترین هزینه به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مشرف شوند.
وی همچنین با اشاره به آمادگی معرفی دانشجویان نخبه کشور افغانستان به دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع)، گفت: دانشجویان نخبه کشور افغانستان می توانند از شرایط بورسیه این دودانشگاه استفاده کرده و تحصیلات ند و منشا خیر و برکت بوده و در احیا امر اهل بیت(ع) قدم بردارند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در استان خراسان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ما نسبت به برادران خود در کشور دوست و همسایه افغانستان احساس نزدیکی و دوستی می‌کنیم و این احساس برای همه اتباع و دوستداران اهل بیت(ع) وجود دارد.
وی ادامه داد:  آیه ۹۶ سوره مریم خبر از یک سنت الهی می‌دهد و خداوند به ما مسیری را نشان می‌دهد که نتیجه آن محبوبیت در بین مردم است.
حجت‌الاسلام باقری افزود: امام راحل(ره) زندانی و نفی بلد می‌شود اما محبوب دلها می‌شود، شهید سلیمانی نیز همین گونه است خداوند پرچم سلیمانی را در همه عالم برافراشت، این سنت الهی است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.