انتخابات

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 993951

روسیه با فرستادن سه ناو خود به کوبا در بیخ گوش و در واقع حیات خلوت ایالات متحده دوباره یاد و خطر جنگ سرد را در ذهن تداعی کرده که تبعات وحشتناکی در صورت یک اشتباه می تواند داشته باشد

اخیرا آمریکا این اجازه را به اوکراین داده که با استفاده از سلاح های غربی نقاط استراتژیک را درون خاک روسیه هدف حمله قرار دهد. حتی در این راستا تسلیحات جدیدتری به اوکراین نیز در این باره ارسال کرده است. این اقدام از سوی دموکرات ها که معمولا مواضع ضد روسی تری نسبت جمهوری خواهان دارند با دستور بایدن انجام شده است.

در مقابل روسیه با فرستادن سه ناو خود به کوبا در بیخ گوش و در واقع حیات خلوت ایالات متحده دوباره یاد و خطر جنگ سرد را در ذهن تداعی کرده که تبعات وحشتناکی در صورت یک اشتباه می تواند داشته باشد. پوتین خود یک افسر اطلاعاتی کا،گ،ب بوده و خیلی آن دوران طلایی  نظامی شوروی را دوست دارد پس تلاش دارد هرچه بیشتر با انجام کارهای غیر معمول جهان و به ویژه غرب  را در بهت فرو ببرد. البته او در این میان نه فقط کوبا بلکه ایران و متحدانش مانند مادرو در ونزوئلا را در کنار خود دارد. این امر بیشتر باعث شده تا پوتین با  دست پر پنجه در پنجه با آمریکا کند. حتی ممکن است با این اقدام خود واشنگتن را مجبور کند تا برای کاهش تحریم های روسیه گامی بردارد.

البته کرملین می داند انرژی جهان در آن منطقه جهان بسیار زیاد است. بطور نمونه ونزوئلا و کوبا و باید قدرت خود را در آن منطقه تثبیت کند. البته چندی پیش هم علاوه بر روسیه ناو گروه های ایران در اقیانوس اطلس و آرام حرکت کردند که با سخنرانی سردار رحیم صفوی همراه بود و او هشدار داد: اگر آمریکا به ما حمله  کند ما  آنها را تا آن سوی اقیانوس ها دنبال می کنیم. اما نکته مهم تر اینکه آمریکا در ابتدا به اوکراین  تسلیحات دوربرد برای حمله به نقاط استراتژیک در روسیه را نمی داد مانند ارائه ندادن موشک های دوبرد سیستم راکت انداز هایمارس زیرا از عواقب آن و تلافی روسیه می ترسید. با این حال اکنون کاخ سفید سیاست خارجی جسورانه تری در قبال روسیه وضع کرده که دلیل های مختلفی می تواند داشته باشد. اما اگر همین وضع پیش برود طبق گفته ها پوتینف روسیه کشورهایی که حیات خلوت آمریکا هستند را مجهز به موشک های دوربرد کند. این اقدام واشنگتن حتی ممکن است مسکو را مجبور کند از سلاح های هسته ای کوچک مانند بمب های ناپالم و... استفاده کند. اگر روسیه همچین اقدامی انجام دهد می تواند تبعات بدی برای اوکراین در پی داشته باشد. البته روسیه می تواند با استفاده مافیای خود که بسیار قدرتمند است با مافیای مواد مخدر کشورهای حیات خلوت آمریکا پلی بزند و نیروهای اطلاعاتی خود را وارد خاک آمریکا کند. مانند تصویر یک نفر که پرچم گروه واگنر را چندی پیش در یکی از ایالت های آمریکا  به دست داشت. نکته دیگری که حائز اهمیت است این می باشد که ۷۰ درصد توان هسته ای آمریکا بر روی زیردریایی ها و موشک های اتمی که آنها حمل می کنند متمرکز شده که قابل تامل است. پنهان کردن این زیردریایی ها بسیار مشکل است و روسیه نیز با اعزام ناو گروه و زیردریایی خود به هاوانا سعی کرده این توان آمریکا را به چالش بکشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.