انتخابات

برنامه «روزی که پروانه شدیم» در آستانه سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران» مروری بر زندگی این عارف مجاهد دارد.

تفکر و سلوک «شهید چمران» در رادیو ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، « شهید مصطفی چمران» هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین مداری جزء برترین هاست، این شهید بزرگوار نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به شمار می آید. دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامدهای مخرب علم نشده بلکه علم را جز به منزله وسیله در خدمت دین نپنداشته است. شخصیتی که به بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «در وجود خود تضادهای دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی معنا کرده بود».
 
سمیه رنجکش تهیه کننده «روزی که پروانه شدیم» چهارشنبه ۳۰ خرداد، بیان کرد: ۳۱ خرداد همزمان با سالروز شهادت شهید چمران به پاسداشت این استاد شهید به‌عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: «شهید چمران» ویژگی‌های معنوی بسیار بالایی داشت، از دست‌گیری از مستضعفان در نقاط مختلف جهان گرفته تا حضور در جبهه های نبرد علیه باطل و استکبار. «شهید چمران» برای دفاع از منافع قشر ضعیف جامعه از جان‌ خویش مایه گذاشت خدماتی که این شهید والامقام از خود به جای گذاشت، ستودنی است.

رنجکش در پایان افزود: در برنامه چهارشنبه ۳۰ خرداد، در آستانه سالروز  شهادت مروری بر تفکر و سلوک «شهید چمران» خواهیم داشت.

شایان ذکر است مستند «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو ایران پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.