سریال زخم کاری که در فصل اول مخاطبان زیادی پیدا کرد، در فصل دوم با نارضایتی مخاطبان مواجه شد و حالا در فصل سوم، با آمدن جواد عزتی تلاش دارد که ناکامی فصل قبل را جبران کند.

به گزارش قدس آنلاین، پس از زنده شدن عجیب مالک در آغاز فصل دوم و غیبت این شخصیت در داستان فصل قبلی که یکی از دلایل بی رغبتی مخاطبان به تماشای فصل «بازگشت» بود، حالا در فصل «انتقام» شخصیت مالک را پرقدرت و تازه نفس با کینه هایی قدیمی برای پیروزی به میدان نبرد آورده است.

قسمت اول فصل جدید که  جمعه گذشته از فیلیمو پخش شد با ضعفهایی آشکار در شخصیت پردازی و کارگردانی همراه بود و مخاطبان شاهد بازی های ضعیف از سوی اکثر شخصیت ها بودند بجز مالک. جواد عزتی در آغاز فصل سوم نشان داد که قرار است با یک بازی خوب و درگیرکننده، مخاطبان را به تماشای قست های بعدی بنشاند.

در فصل سوم زخم کاری، محمد حسین مهدویان علاوه بر کارگردانی، سرپرستی فیلمنامه را به عهده گرفته و بازنویسی نهایی دیالوگ‌ها را با حسین حسنی انجام داده است. در قسمت اول فصل جدید که با زیر عنوان «انتقام» منتشر شد، مهدویان سعی کرد که برای افتادن قصه روی ریل روایت، ابهامات فصل قبل را به شکلی شتابزده رفع و رجوع کند تا قصه اصلی که دوئل «مالک» و «طلوعی» است، آغاز شود.

نگاهی به آغاز فصل سوم «زخم کاری» / بار سنگین انتقام روی دوش مالک

یکی از مشکلات اصلی این مجموعه که در فصل قبل با انتقاداتی همراه بود، ضعف فیلمنامه است. اگرچه فصل اول اقتباسی از کتاب «بیست زخم کاری» بود و در قصه پردازی هم موفق تر از فصل دوم عمل کرد اما باگهای قصه در فصل «بازگشت» آنقدر زیاد بود که بنظر می رسد کار فیلمساز را برای پرداخت روایتی چفت و بست دار در فصل سوم، دشوار کرده است.

تعدد شخصیت های فرعی در قصه هم باعث شده که تمرکز فیلمساز از قصه محوری پرت شود و بازی های ضعیف و نقشهای تصنعی شخصیت های فرعی به بدنه اصلی روایت ضربه بزند. علاوه بر ضعف شخصیت پردازی که باعث عیان شدن بازی بد بازیگران آن شده، در انتخاب برخی بازیگران هم خوش سلیقگی نشده است.

انتخاب کامبیز دیرباز برای نقش آفرینی شخصیت «مسعود طلوعی» که یکی از شخصیت های محوری فصل دوم بود و با توجه به دوئل او با مالک در این فصل، از ابتدا اشتباه بود. دیرباز از پس شمایل شخصیتی که قرار است روبروی مالک بایستد، برنمی آید حتی نقش آفرینی او به عنوان یک شخصیت مهم در فصل دوم هم خنثی و تخت بود.

میزانسن این فصل هم نشان از شتابزدگی در ساخت آن دارد، گویا مهدویان می خواسته که تا هنوز تنور حواشی آمدن مالک برای فصل «انتقام» داغ است، خمیر را بچسباند و از عطش مخاطب برای آمدن بازیگر محبوبشان بیشترین بهره ببرد.  به نظر می رسد با آمدن مالک و بازی خوبی که از  جواد عزتی در قسمت اول شاهد بودیم بار سنگین همراهی مخاطب با فصل «انتقام» روی دوش این شخصیت باشد.

قسمت اول این سریال بجز بازی عزتی، چنگی به دل نمی زد. باید منتظر قسمت های بعدی ماند و دید که بازی او در نقش مالک می تواند ناجی آن برای همراه کردن مخاطبان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.