انتخابات

نماینده مجلس دوازدهم: درحالی که پیش از این در حوزه مسکن، زمانی که ساختمان پیشرفت فیزیکی ۲۰ با ۳۰ درصد داشت وام تعلق می‌گرفت اما امروز روند اعطای وام قفل شده است. این وضعیت نه مشکل اشتغال را حل می کند و نه گره‌ای را باز می کند بلکه عده ای را بدهکار بانک‌ها می کند.

نماینده مجلس در گفت و گو با قدس: روند اعطای وام قفل شده است/رفتار بانکها در قبال تسهیلات دهی خودسرانه است

بیت الله عبدالهی نماینده مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها، گفت: عملکرد بانک ها از اول انقلاب با مشکلاتی مواجه است‌ و متاسفانه این وضعیت هیچ وقت اصلاح نشده است.

وی افزود: بانک ها معمولا به افرادی خاص گرایش دارند و سرمایه خود را به افراد خاصی می دهند. مثلا در آذربایجان شرقی در مقطعی می بینیم بانک ها 70 درصد تسهیلات خود را به 60 نفر داده اند. اما زمانی که منقاضیان وام ودیعه مسکن، ازدواج و یا فرزند آوری به بانک ها مراجعه می‌کنند با موانع بسیاری اعم از تضامین و سفته مواجه می‌شوند که کار دریافت وام را با مشکل مواجه می‌کند.

عبدالهی افزود: درحالی که پیش از این در حوزه مسکن، زمانی که ساختمان پیشرفت فیزیکی ۲۰ با ۳۰ درصد داشت وام تعلق می‌گرفت اما امروز روند اعطای وام قفل شده است. این وضعیت نه مشکل اشتغال را حل می کند و نه گره‌ای را باز می کند بلکه عده ای را بدهکار بانک‌ها می کند.

نماینده مجلس دوازدهم گفت: بانک‌ها خودسرانه عمل می کنند و نه مجلس و نه دولت نقشی در این وضعیت ندارند. متاسفانه اگر بانک‌ها بخواهند به افراد تسهیلات می دهند و اگر نخواهد نمی دهند! بنابراین. بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دولت بعدی باید به سمت اصلاح این رفتار و این وضعیت برود.

عبداللهی نماینده مردم هریس در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصادره اموال مردم توسط بانک‌ها، گفت: اکثر بانک‌ها با اموال مردم بازی و به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ها، اقدام به مصادره اموال مردم می‌کنند؛ حوزه دیگری که در نتیجه عملکرد بانک‌ها آسیب دیده، حوزه تولید کشور است و اگر بانک‌ها به همین روش ادامه دهند، هیچ تولیدی در کشور جان نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.