جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری سناباد مشهد هنگام گشت‌زنی نامحسوس دو جوان که با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در حال قاپیدن گوشی تلفن همراه خانمی جوان در مقابل ایستگاه اتوبوس بودند را مشاهده و بلافاصله برای دستگیری اقدام کردند.

کشف ۲۵ فقره موبایل‌قاپی و دستگیری دو سارق در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان بیان کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری سناباد مشهد هنگام گشت‌زنی نامحسوس در بولوار شهید صادقی دو جوان که با یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک در حال قاپیدن گوشی تلفن همراه خانمی جوان در مقابل ایستگاه اتوبوس بودند را مشاهده و بلافاصله برای دستگیری اقدام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به تامین امنیت عمومی و رفع نگرانی مردم از وضعیت موبایل‌قاپی‌ها اظهار کرد: در همین راستا گشت‌های پلیس به صورت نامحسوس و مستمر در سطح شهر به‌ویژه مناطق حادثه‌خیزتر انجام می‌شود.

وی افزود: ماموران کلانتری سناباد ضمن اعلام موضوع به مرکز پیام به تعقیب موبایل‌قاپ‌ها پرداخته و پس از طی مسافتی آن‌ها را در یکی از خیابان‌های فرعی همان محدوده به دام انداختند، سارقان با چاقو و قمه به سمت ماموران انتظامی حمله‌ور شدند.

نگهبان ادامه داد: با سرعت عمل پلیس این عملیات خنثی و متهمان زمین‌گیر شدند. در بازرسی از سارقان دو دستگاه تلفن همراه مسروقه، یک قبضه چاقو، یک قبضه قمه و یک عدد افشانه فلفلی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهمان ۲۰ و ۲۲ ساله در بازجویی‌های به عمل آمده و مواجهه با تعدادی از مالباختگان به ۲۵ فقره موبایل‌قاپی در جنوب شهر مشهد اعتراف کردند که با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه آنان ۶ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف و به مالباخته‌ها تحویل شد. در این رابطه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن تأکید به شهروندان در خصوص اهمیت دادن به موارد پیشگیری از سرقت عنوان کرد: وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ‌زنی، موتورسیکلت‌های بدون پلاک یا پلاک مخدوش، ترددهای مشکوک و پنهان کردن کیف و گوشی از دید عمومی از نکاتی هستند که شهروندان باید رعایت کنند.

نگهبان تصریح کرد: حفظ جان از حفظ مال مهم‌تر است اگر سارقان با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یا کیف دستی افراد را داشتند مقاومت نکنند و در چنین شرایطی مشخصات ظاهری سارقان و وسایل نقلیه آن‌ها را به خاطر بسپارند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: شهروندان برای محافظت از گوشی خود باید هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، دستگاه را به گونه‌ای در دست بگیرند که خارج کردن و قاپیدن آن به سادگی رخ ندهد. همچنین رها کردن گوشی تلفن روی میزکار و داشبورد خودرو می‌تواند باعث وسوسه سارقان شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.