انتخابات

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در سطح روستاهای شهرستان بردسکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۵ درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده است.

۶۵ درصد منازل روستایی بردسکن غیرمقاوم هستند

به گزارش قدس خراسان، رضا احمدی‌فر گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در سطح روستاهای شهرستان بردسکن ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۵ درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن با بیان اینکه این شهرستان بر روی خط زلزله قرار دارد و گسل درونه یکی از بزرگترین گسل‌های کشور در این منطقه است، عنوان کرد: نیاز است روستاییان عزیز با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کنند.

وی افزود: سهمیه امسال شهرستان بردسکن ۶۵۰ واحد روستایی است که تاکنون ۴۵۰ پرونده تشکیل و به بانک معرفی شده‌اند.

احمدی‌فر اظهار کرد: تسهیلاتی که دولت برای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستاها اختصاص داده در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله است.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۰۰ مورد معرفی به بانک شده است که دو هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان موفق به تکمیل مسکن خود شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر کاشمر چهار گروه ارزیاب از کارشناسان بنیاد مسکن بردسکن به‌عنوان معین شهرستان کاشمر مستقر شدند و خسارت‌های وارده را مورد ارزیابی قرار دادند، برای تصمیم نهایی لیست‌های تهیه شده در اختیار دستگاه‌ها قرار داده شد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.