سیاوش محمودی با اشاره به بازدید روز گذشته اعضای شورا از پروژه قطار شهری اظهار کرد: قطعا بعد از گذشت این مدت از فعالیت این دوره شورا، مردم انتظار دارند در مورد اقدامات انجامشده در خصوص این پروژه توضیحات ارائه شود.
وی افزود: یکی از موضوعات مانع آغاز عملیات اجرایی این پروژه، ابلاغ فسخ قرارداد این پروژه با شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز بود اما به دلایل مختلف، پیمانکار شکایت کرد و روند وارد مراحل قضایی شد که با پیگیریهای مختلف و با وجود مقاومتها در این خصوص، در نهایت خلع ید پیمانکار صادر شد.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار در حال همراهی برای تحویل کارگاهها به کارفرما است. از سوی دیگر بحث انتخاب پیمانکار جدید به جای خوبی رسیده و مجددا مشاور در حال ارزیابی و برآورد به روز پروژه است. طبق برآورد جدید مشاور، برای اجرای خط اول متروی اهواز به طول ۲۳ کیلومتر به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
محمودی گفت: بر اساس پیشنهادها و بررسیهای مختلف به این نتیجه رسیدیم که فاز یک و دو این خط با چهار ایستگاه به مدت دو سال اجرا و راهاندازی شود. اسناد مناقصه آماده شده است و شهردار اهواز اعلام کرده است که به زودی تفاهمنامه عملی میشود. بنابراین انتظار میرود این کار به سرعت انجام شود تا ثمره اقدامات این سالها به نتیجه برسد.
وی عنوان کرد: برآورد میشود برای تکمیل فاز یک و دو خط اول مترو از فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران اهواز با چهار ایستگاه در فرودگاه، میدان چهارشیر، میدان سلمان فارسی و میدان هجرت (راه آهن)، ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز است.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ شهر اهواز، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اوراق مشارکت برای اجرای این دو فاز پیشبینی شده است و انتظار میرود شهردار طبق وعده خود به زودی این پروژه را اجرایی کند.
وی افزود: با شرکتهای مختلف برای ادامه کار متروی اهواز مذاکره داشتیم. خیلی منتظر قرارگاه خاتمالانبیا بودیم و پیگیریهای متعددی برای رسیدن به توافق با این شرکت داشتیم اما به نتیجه نرسید. اکنون با شرکتهای دیگر که نهادهای دولتی و غیردولتی هستند در حال مذاکره هستیم و امیدواریم امسال و در وعده دادهشده، عملیات این پروژه آغاز شود و در مدت دو سال به بهرهبرداری برسد.
نظر شما