انتخابات

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: صرفه‌جویی ۱۵ درصدی مصرف برق توسط هر خانواده باعث می‌شود که تابستان امسال با کمترین مشکل در تامین برق سپری شود.

صرفه‌جویی ۱۵ درصدی برق لازمه عبور از تابستان بدون مشکل در خراسان‌رضوی است

به گزارش قدس خراسان، علیرضا خدابنده گفت: صرفه جویی ۱۵ درصدی مصرف برق توسط هر خانواده در استان‌ علاوه بر امتیازات مادی که در پی دارد، تسهیل برق‌رسانی به خانواده‌های ایرانی مستقر در مناطق جنوب کشور با دمای بالای ۵۰ درجه و همچنین تأمین برق مراکز حساس از جمله مراکز درمانی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اوج مصرف برای مشترکین برق در روز بین ساعات ۱۱ تا ۱۶ و در شب بین ساعات ۱۹ تا ۲۳ است، در این ساعات باید از وسایل پر مصرف مانند ماشین لباسشویی و اتو استفاده نشود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه، نصب سایه بان عایق کاری کانال و تعویض پوشال کولر آبی، استفاده از کولر آبی روی دور کند، خودداری از باز و بسته کردن متعدد درب یخچال و فریزر، اجتناب از وسایل پر مصرف مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.

وی گفت: از اردیبهشت ماه امسال پویش ۲۱*۱۵ (با انرژی) در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور با مشارکت دانش آموزان، بانوان، صنوف تجاری و اقشار مختلف با هدف کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق بخش های تجاری و خانگی آغاز شده است.

خدابنده ادامه داد: دانش آموزان از طریق سامانه شاد می‌توانند در پویش همیار انرژی شرکت کرده و به والدین خود در تحقق صرفه جویی کمک کنند، در پایان هر ماه و همچنین پایان فصل گرم سال به دانش آموزانی که موفق به صرفه جویی شده اند به قید قرعه جوایزی از جمله تبلت و کنسول بازی اینترنت رایگان اهدا خواهد شد، در این پویش علاوه بر ۳۰۰ دستگاه خودوری اتوماتیک ایرانی، هزاران جایزه ارزشمند به مشترکینی که موفق به کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خود شوند تعلق خواهد گرفت.

شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک است که از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.