انتخابات

آریایی‌نژاد نماینده مجلس: به کار انداختن درآمدهای مالیاتی در حوزه بهداشت و درمان اقدام مناسبی است. تکمیل پروژه ­های بیمارستانی و بهداشتی در دولت سیزدهم به پشتوانه درآمدهای مالیاتی محقق شد.

مصرف مالیات برای خدمت به مردم با سوق دادن درآمدهای مالیاتی به حوزه بهداشت و درمان

درآمدهای مالیاتی که در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشت و در سال گذشته به بیش از 800 هزار میلیارد تومان رسید، دست دولت را برای ارائه خدمات بهتر به مردم باز کرد. بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری­ ها قرار گرفت، تا از آن برای توسعه شهری و افزایش ارائه خدمات به مردم استفاده شود.

بخش دیگری از مالیات بر ارزش افزوده در حوزه بهداشت و درمان به کار می­افتد. به این ترتیب، زمینه برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم فراهم می­شود و نوعی بازتوزیع ثروت در کشور در راستای عدالت اجتماعی رخ می­دهد.

مالیات یک منبع پایدار درآمد برای دولت­ها محسوب می­شود. درآمدهای مالیاتی ثبات بالایی دارند و می­توان از آن­ها برای بودجه­ریزی سود برد. تا کنون ما نگاهی تزیینی به مالیات داشته­ایم، زیرا برای اداره کشور به درآمدهای نفتی وابستگی داشتیم.

در دولت سیزدهم تلاش خوبی در راستای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی انجام شد. به نحوی که مقابله با فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفت و مالیات­ستانی حقه از همگان بر مبنای اطلاعات مدنظر بود. بر اثر اقدامات صورت گرفته، درآمدهای مالیاتی دولت افزایش یافت و زمینه برای کنترل رشد نقدینگی در کشور فراهم شد.

احمد آریایی ­نژاد، نماینده ملایر را در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در زمینه برداشتن تمرکز از درآمدهای نفتی برای امور جاری و تلاش در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای دریافت مالیات عادلانه و حقه از همگان صورت گرفت. لازم است این روندها ادامه پیدا کند، زیرا کار هنوز تمام نشده است. روند اصلاح نظام مالیاتی کشور باید به همین شکل در دولت چهاردهم نیز در یک روند منطقی و با شیب مناسبی پیش برود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به کار انداختن درآمدهای مالیاتی در حوزه بهداشت و درمان اقدام مناسبی است. تکمیل پروژه ­های بیمارستانی و بهداشتی در دولت سیزدهم به پشتوانه درآمدهای مالیاتی مثبت است. راه ­اندازی بیمارستان­های تخصصی کودکان نیز مثبت ارزیابی می ­شود.

آریایی ­نژاد گفت: هزینه کردن در زمینه راه ­اندازی بیمارستان­ها و یا رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال مثبت است. اما نیاز است در حوزه بهداشت و درمان اقدامات اساسی که در بالا گفته شد نیز دیده و اجرایی شود.

وی ادامه داد: هزینه کردن در بخش پیشگیری باعث می­ شود که مبالغ بیشتری برای افراد بیمار در اختیار داشته باشیم. زیرا از تعداد بیماران کاسته می­ شود. اختصاص دادن یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه بهداشت مبنی بر اعطای یارانه دارو، هزینه برای بیماران خاص، بیمه بیکاری و موارد این چنینی خوب است. اما باید در زمینه پیشگیری نیز سرمایه ­گذاری داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.