انتخابات

یک نماینده مجلس: با استفاده از دستاوردهای دانش‌بنیانی می‌توانیم به جهش در صادرات دست یابیم و از وابستگی خود به دیگران بکاهیم. بها دادن به همین دانش‌بنیان‌ها بود که زمینه را برای بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی مهیا کرد.

بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با اتکا به توان داخلی مهم‌ترین پروژه افتتاح شده در صنعت گاز

در دولت سیزدهم صورت گرفت: با استفاده از دستاوردهای دانش‌بنیانی می‌توانیم به جهش در صادرات دست یابیم و از وابستگی خود به دیگران بکاهیم. بها دادن به همین دانش‌بنیان‌ها بود که زمینه را برای بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی مهیا کرد. بنابراین، با تلاش و اتکا به خود امکان پیش بردن کارها وجود دارد.

فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین فازهای پارس جنوبی محسوب می‌شود. این فاز در مرزی‌ترین بخش میدان قرار دارد و بهره‌برداری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. طی سالیان گذشته شرکت‌های مهم خارجی وعده بهره‌برداری از این فاز را داده بودند. اما همگی خلف وعده کردند و کشور از مزیت بهره‌برداری از این فاز محروم بود.

در دولت سیزدهم با اجرای سیاست حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از ظرفیت‌ آن‌ها، زمینه برای بهره‌برداری از این فاز مهیا شد. متخصصان داخلی این فاز را به بهره‌برداری رساندند و بر ظرفیت تولید گاز کشور اضافه کردند.

به منظور بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی، جا به جایی یک دکل صورت گرفت که یک کار جدید و در نوع خود بی سابقه در منطقه به شمار می‌رفت. این اقدام با موفقیت انجام شد و توانستیم از مزیت بهره‌برداری از این فاز استفاده کنیم.

مشخصه اصلی سیاست‌های دولت سیزدهم تغییر رویکرد از غرب به شرق و از خارج به داخل بود. در همین راستا، افزایش روابط با همسایگان و کشورهای دوست در شرق و تکیه بر توان داخلی و دانش‌بنیانی کشور با جدیت در دستور کار قرار داشت.

جعفر پورکبگانی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به این موضوع که حمایت از دانش‌بنیان‌ها در دولت سیزدهم سیاست درستی بود که در پیش گرفته شد و زمینه را برای قطع وابستگی کشور به واردات اقلام راهبردی از بین برد، تصریح کرد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها به معنای حمایت از نخبگان است که همواره مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری است. استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها ثمرات چندجانبه‌ای برای کشور دارد.

وی ادامه داد: با استفاده از دستاوردهای دانش‌بنیانی می‌توانیم به جهش در صادرات دست یابیم و از وابستگی خود به دیگران بکاهیم. بها دادن به همین دانش‌بنیان‌ها بود که زمینه را برای بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی مهیا کرد. بنابراین، با تلاش و اتکا به خود امکان پیش بردن کارها وجود دارد و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با اتکا به توان داخلی مهم‌ترین پروژه افتتاح شده در زمینه توسعه ظرفیت تولید صنعت گاز بوده است.

عضو مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در بهره‌برداری از چاه‌های نفتی به میادین مشترک با عراق، عربستان و دیگر کشورها توجه داشته باشیم. باید توسعه این میادین در دستور کار باشد تا از دیگران عقب نمانیم. استفاده از دستاوردهای دانش‌بنیانی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

پورکبگانی گفت: تجربه به ما ثابت کرده است، هر جا روی پای خودمان ایستاده‌ایم و به توان داخلی اعتماد کرده‌ایم، نتیجه مثبتی به دست آمده است، اما آنجایی که چشم امید به دیگران داشتیم، ضرر کردیم. در دولت سیزدهم به درستی سیاست اتکا به خود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن را هم دیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.