انتخابات

«رحیم آب‌فروش» با توصیف ویژگی های هیأت و مسجد فرامنطقه‌ای گفت: چنین مسجدی باید پناه مردم باشد و گره از مشکلات و مسائل مردم باز کند.مسجد باید محل رشد و ارتقای نوجوانان و جوانان باشد و خانواده ها مشتاقانه به سمت چنین مسجدی حرکت کنند.

مسجد باید پناه مردم باشد

شست بانوان مدیر کانون‌های فرهنگی هنری منتخب کشور امروز (یکشنبه، ۱۰ تیر ماه) در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال برگزاری است.

در این نشست، «رحیم آب‌فروش»، دبیر جامعه ایمانی مشعر خطاب به مدیران خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری که نوجوانان و جوانان در آن حضور دارند، باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشند و اتفاقات خوبی در این مکان ها رقم بخورد.

هیأتی که تنها کارکردش عزاداری است، خانقاه است!

وی افزود: اجتماعات مومنانه ای که حول توحید شکل می گیرد و فعالیت هایی که توسط شما در این مکان مقدس انجام می شود، توفیق است و در واقع این اجتماع مومنانه حول ثقلین شکل گرفته است؛ بنابراین در این تجمع مومنانه باید اولویت تحقق امر اهل بیت (ع) باشد.

وی افزود: تحقق امر اهل بیت(ع) یعنی رسیدگی به محرومان، فقرا، توسعه و گسترش خوبی ها.

آب فروش خاطرنشان کرد: در تعریف هیأت تراز باید بگوییم ضرورت دارد این هیأت در مسجد فعالیت کند و بچه های هیئتی در جوار مسجد رشد و ارتقا یابند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر افزود: دوگانگی هیأت و مسجد حرف و کلامش بوی چیز دیگری می دهد. به اعتقاد من تشکیلات هیأت و مسجد نباید تنها هدفش اقامه نماز و مراسم باشد چرا که معتقدیم هیأتی که تنها کارکردش عزاداری است، خانقاه است! کارکرد هیأت فراآیینی و فرامناسکی است و باید بر کانون و منطقه پیرامونی‌اش اثر داشته باشد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با توصیف ویژگی های هیأت و مسجد فرامنطقه‌ای گفت: چنین مسجدی باید پناه مردم باشد و گره از مشکلات و مسائل مردم باز کند. معتقدم کارکرد اجتماعی مسجد فقط این نیست که در آن مراسم ختم آن هم برای درآمدزایی برگزار شود بلکه مسجد باید محل رشد و ارتقای نوجوانان و جوانان باشد و خانواده ها مشتاقانه به سمت چنین مسجدی حرکت کنند.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشتند که دشمن تلاش دارد بنیان خانواده را از بین ببرد و نظام سرمایه داری و صهیونیسم صد سال است که برای تخریب بنیان خانواده تلاش می کند. این تلاش های آنها در برخی از جوامع جواب داده است اما در کشور ما با وجود برنامه ریزی و تلاش هایشان هنوز موفق نشده اند که برنامه هایشان را عملیاتی کنند.

آب فروش خاطرنشان کرد: امروز رواج ازدواج سفید که سیاه ترین نوع ازدواج است با هدف از بین بردن بنیان خانواده رواج یافته است، از طرفی رواج شهوت و از بین بردن حیا و عفت از جمله برنامه هایی است که دشمن برای عملیاتی کردن آن تلاش می کند. ما در مقابل این برنامه آنها طهارت و ازدواج را ترویج می دهیم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: انقلابی گری به معنای حفظ طهارت، عفت و حیا است و اگر کسی برای حفظ این موضوع تلاش کند، بهترین کار را برای دوام نظام انجام داده است.

وی در پایان به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد توصیه کرد که ضمن تقویت روضه های خانگی با تک تک اهالی خانه های پیرامونی مسجد و کانون ارتباط بگیرید و زمینه جذب آنها را به مسجد و کانون رونق ببخشید.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «شکیبا محبی تبار»، دبیر ستاد ملی جمعیت کشور به صورت آنلاین و ویدیو کنفرانس با شرکت کنندگان حضور یافته در همایش گفت و گو کرد و حضور آنها در این همایش را خیر مقدم گفت.

هیأتی که تنها کارکردش عزاداری است، خانقاه است!

وی به شرکت کنندگان در همایش مدیران کانون های منتخب کانون های مساجد گفت: روز جمعه ۱۵ تیر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حضور حداکثری داشته باشند و همه را برای این حضور تشویق کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.