اینجا شور حسینی برپاست و بچه‌های مسجدی خدمت در ساحت مقدس سالار شهیدان را افتخار خود می‌دانند و برای نوکری در خاندان اهل بیت عصمت وطهارت سراز پا نمی‌شناسند.

زنجان عاشورایی

با آمدن ماه محرم شور و حال عجیبی در بین بچه های مسجدی پدیدار شده است هر یک از این بچه ها برای خدمت در ساحت مقدس سالار شهیدان بر دیگری پیشی می گیرد خدمت برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری برای این بچه هاست.

با فرارسیدن ماه محرم اعضای کانون های مساجد با غبارروبی و سیاه پوش کردن مساجد به استقبال این ماه مبارک رفتند و عزاداری و سینه زنی در مساجد آغاز شد؛ با رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورا این عزاداری ها به اوج خود رسید و بچه های مسجدی برای خدمت به عزاداران حسینی در مساجد از یکدیگر پیشی می گرفتند.

در برخی از مساجد به همت بچه های هنرمند مسجدی مراسم تعزیه خوانی برپا بود. در کانون فرهنگی هنری بهاران شهرستان طارم هم مراسم تعزیه خوانی ظهر عاشورا با اجرای گروه هنری و تعزیه خوانی این روستا انجام شد.

زنجان عاشورایی

از دیگر اقدامات بچه های مسجدی در دهه اول محرم ذبح قربانی و احسان نذری در بین اهالی مسجد بود که در بسیاری از کانون های مساجد استان زنجان با مشارکت خیرین و هیات امنای مسجد انجام شد.

یکی دیگر از برنامه های محرم در کانون های مساجد برپایی ایستگاه صلواتی آب آشامیدنی به نیت باب الحوائج، حضرت ابوالفضل عباس(ع) بود که در برخی از مساجد استان زنجان در مسیر دسته عزاداری برپا بود.

همچنین برخی از کانون های مساجد استان زنجان مراسم روضه خوانی و ایستگاه نقاشی با موضوع عاشورا در کانون های فرهنگی هنری خود برپا کرده بودند تا اعضای کودک و نوجوان مسجد را با این واقعه تاریخی آشنا کنند.

از دیگر اقدامات بچه های مسجدی در دهه اول محرم برگزاری نشست های بصیرتی با موضوع بصیرت عاشورایی بود که با استقبال بچه های مسجدی مواجه بود. همچنین در برخی از مساجد استان زنجان مراسم پرفیض زیارت عاشورا پیش از نماز مغرب و عشا دایر بود.

زنجان عاشورایی

همزمانی این دهه با هفته امر به معروف و نهی از منکر موجب شده بود تا در برخی از کانون های مساجد استان نشست های تبیینی امر به معروف و نهی از منکر برپا شود و اعضای کانون با فلسفه قیام امام حسین(ع) بیشتر آشنا شوند.

و سخن پایانی اینکه این برنامه ها تنها گوشه ای از عشق و ارادت مسجدی ها به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) بود که توسط اهالی مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان برگزار شده است.

زنجان عاشورایی

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.