انتخابات

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
کد خبر: 997173

تیم فوتبال انگلیس با برتری در وقت‌های اضافه برابر اسلواکی در رقابت‌های یورو۲۰۲۴ ماندنی شد.

یورو ۲۰۲۴؛ بازگشت دراماتیک انگلیس به جام

به گزارش قدس آنلاین در ادامه رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ و از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها تیم‌های انگلیس و اسلواکی از ساعت ۱۹:۳۰ یک‌شنبه شب در استادیوم فلتینس آرنا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با برتری ۲ بر یک انگلیس همراه بود.

سه‌شیرها که از گروه C و با ۵ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین راهی این مرحله شده بودند در این دیدار به سد محکمی به نام اسلواکی خوردند، شاگردان ساوت‌گیت در ۱۷ دقیقه ابتدایی این بازی ۳ کارت زرد دریافت کردند تا هواداران این تیم در ادامه، بازی را با نگرانی بیشتری دنبال کنند.

در دقیقه ۲۵ این بازی، ایوان اشرانتس از فضای به وجود آمده بین مدافعان انگلیس به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و نخستین گل بازی را برای اسلواکی به ثمر رساند تا در این جام نامش در بین بازیکنانی که ۳گل به ثمر رسانده‌اند، ثبت شود. تلاش دو تیم در ادامه بازی سرانجامی نداشت تا کار در ۴۵ دقیقه دوم دنبال شود.

در شرایطی که شاگردان فرانچسکو کالزونا به دنبال حفظ نتیجه و برتری خود در این بازی بودند، سه‌شیرها برای جبران نتیجه پا به زمین گذاشتند. در دقیقه ۵۰، انگلیس توسط فیل فودن به گل رسید اما لحظاتی بعد داور با اعلام آفساید این گل را نپذیرفت تا بازی همچنان با تک‌گل ایوان اشرانتس ادامه یابد.

در دقیقه ۸۰ انگلیس یک فرصت گلزنی را از دست داد و شوت دکلان رایس بعد از برخورد با دیرک دروازه به زمین بازگشت اما هری‌کین در شرایطی نامتعادل این توپ را به بیرون زد تا هواداران انگلیس همچنان در حسرت گل باقی بمانند.

یورو ۲۰۲۴؛ بازگشت دراماتیک سه‌شیرها به جام + فیلم

در دقایق پایانی بازی شاگردان ساوت‌گیت فشار خود را بر روی دروازه اسلواکی زیاد کردند تا همچنان امید به حضور در جام ملت‌های اروپا داشته باشند اما در آن سوی میدان آبی‌پوشان اسلواکی با دفاع خوب و ارائه یک بازی منطقی اجازه خودنمایی به سه‌شیرها را نداند. در شرایطی که بازی به وقت‌های اضافه رفته بود، جود بلینگام در نقش ناجی سه‌شیرها ظاهر شد و با یک حرکت نمایشی، گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی یک بر یک شده و کار در وقت‌های اضافه دنبال شود.

در آغاز وقت اول اضافه، انگلیس به جام بازگشت و هری‌کین با یک ضربه سر، سه‌شیرها را به گل رساند تا هواداران متعصب انگلیس به جشن و پایکوبی بپردازند.

در ادامه تلاش دو تیم ثمری نداشت تا اسلواکی در کمال شایستگی وداعی تلخ با یورو ۲۰۲۴ داشته باشد و شاگردان ساوت‌گیت نیز راهی مرحله بعد شده تا آماده بازی با سوئیس شوند.

ترکیب انگلیس:
جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، ماگ گوئهی، کیه‌ران تریپیر، کوبی ماینو، دکلان رایس، بوکایو ساکا، جود بلینگام، فیل فودن و هری کین.

ترکیب اسلواکی:
مارتین دوبراوکا، میلان اشکرینیار، دنیس واورو، پیتر پکاریک، داوید هانکو، اوندری دودا، استانیسلاو لوبوتکا، یورای کوچکا، لوکاس هاراسلین، ایوان اشرانتس و داوید استرلک.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.