انتخابات

«مجلات تخصصی؛گزیده ای از جدیدترین نسخه های آرشیوی در گنجینه مطبوعات رضوی»، عنوان نمایشگاهی است که از ۹ تیرماه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده و، تا یک هفته برقرار خواهد بود.

برپایی نمایشگاه جدیدترین نسخه‌های آرشیوی گنجینه مطبوعات رضوی

مسئول امور فراهم‌آوری نشریات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مورد، گفت: این نمایشگاه گزیده‌ای از منابعی است که در ۳ماهه نخست سال جاری با پیگیری‌های کارشناسان بخش فراهم‌آوری اداره مطبوعات و همچنین نشریات دریافت شده از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و برقراری ارتباط و هماهنگی با ناشران سازمان‌های دولتی و غیردولتی، مؤسسات، دانشگاه‌ها و مجموعه‌داران مطبوعاتی، جذب این مرکز شده است. 

مریم نوریان گلیان، این نمایشگاه را شامل نشریات تخصصی، علمی و پژوهشی عنوان کرد که با موضوعات متنوع دینی، اسلامی، هنری، ادبی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ایران‌شناسی، تاریخی، دانشگاهی، کودکان و... به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده است.

پژوهش‌نامه حقوق اسلامی، پژوهش‌نامه فلسفه دین، تاریخ روابط خارجی، تاریخ مطالعات ایران، دین و ارتباطات، بخارا، بادکوبه، آفاق امنیت، آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی، بی‌محابا، تجربه، دوست خردسالان، امداد و نجات، رأی، باغ نظر، منظر، عروسک سخنگو، روان‌شناسی نظامی، مطالعات ایران‌شناسی، منهاج، کلیات الشریعه و القانون، عناوین برخی از نشریات به‌نمایش‌درآمده در این نمایشگاه است که نوریان به آن اشاره کرد. 

وی همچنین به همکاری بیش از ۲۰۰ ناشر دولتی و خصوص طی ۳ ماهه اخیر با آرشیو مطبوعات کتابخانه مرکزی اشاره کرد و از کتابخانه های ملی و مجلس، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه امام حسین(ع)، پژوهشکده باقرالعلوم، پژوهشکده مطالعات راهبردی، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، موسسه دایره المعارف اسلامی، پژوهشکده هنر و معماری و شهرسازی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشکده هنر، پژوهشکده شورای نگهبان، موسسه دائره المعارف فقه الاسلامی، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، دانشنامه مطبوعات ایران و انتشارات اعتماد الکاظمینی به عنوان برخی از این مراکز که در برپایی این نمایشگاه همکاری دارند، نام برد. 

گفتنی است، این مرکز به‌عنوان یکی از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین آرشیوهای فعال در حوزه مطبوعات و تنها آرشیو بزرگ و فعال ناحیه شرق کشور، دراین‌خصوص از همه سازمان‌ها و ناشران ملی و بین‌المللی دعوت کرده است تا با ارتباط مستمر و پاینده خود در غنای گنجینه مطبوعاتی حرم مطهر رضوی، همکاری مداوم داشته باشند. لازم به ذکر است علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان می‌توانند برای برقراری ارتباطات و آرشیو سازی مجموعه‌های مطبوعاتی خود با شماره‌تلفن ۰۵۱۳۲۲۴۱۱۰۳ ارتباط حاصل نمایند.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.