انتخابات

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هر شغل در معدن ۱۷ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند تأکید کرد: حوزه معدن یک فرصت استثنایی و ویژه برای اقتصاد کشورمان است و از این رو رئیس جمهور و دولت آینده باید اهتمام ویژه‌ای به این مسیر داشته باشد.

دولت چهاردهم باید اهتمام ویژه‌ای به معادن داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار و داورزن و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص انتظارات از رئیس جمهور آینده در حوزه صنایع و معادن اظهار کرد: کشور ما به عنوان یک درصد جمعیت جهان حدود 7 تا 8 درصد مواد معدنی جهان را در اختیار دارد که یک فرصت استثنایی است.

وی افزود: متأسفانه استفاده از مواد معدنی به صورت خام و خام فروشی در سال‌های گذشته به شدت رایج بوده درصورتیکه کشور ما شرایط استثنایی و بسیار خوبی دارد و شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در سه سال اخیر رشد فزاینده‌ای پیدا کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه فرآوری و تبدیل محصولات در حوزه معادن می‌تواند ثروت با ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشورمان ایجاد کند گفت: یکی از کارهای بزرگی که دولت سیزدهم در سال‌های اخیر انجام داد بحث ژئوفیزیک هوایی و شناسایی پرواز هلی کوپتری است که به صورت خطی اسکن می‌کند و معادن را تا عمق 200 متر و 400 متر شناسایی و اطلاعات اولیه را آماده می‌کند.

محبی نجم آبادی اظهار کرد: ظرفیت و اهمیت معادن به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس یازدهم تأکید فرمودند حوزه معدن و نقشه راه شناسایی و اکتشاف و استخراج باید در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار و داورزن با بیان اینکه هر شغل در معدن 17 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند تأکید کرد: حوزه معدن یک فرصت استثنایی و ویژه برای اقتصاد کشورمان است و از این رو رئیس جمهور و دولت آینده باید اهتمام ویژه‌ای به این مسیر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.