انتخابات

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از ۳۰ نهاد در مدیریت بحران نقش دارند که اگر هر یک وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات ایمنی یک به یک رفع می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران: حل مشکلات ایمنی کشور با همکاری همه نهادها امکان پذیر است

محمدحسن نامی با حضور در دومین روز از ششمین همایش آتش نشانی و ایمنی شهری که در محل هتل المپیک برگزار شد، گفت: آتش یکی از عناصر مهم جهان هستی است که در همه سخنان اندیشمندان بارها تکرار شده است. عنصری که هم خوبی دارد و هم بدی. تصور کنید فردا اگر مردم تهران از خواب بیدار شوند و گاز نباشد دچار بحران می‌شوند. همچنین اگر ببینید خانه شان آتش گرفته نیز بحران است پس آتش هم بود و هم نبودش می‌تواند بحران ساز باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اصول مدیریت بحران گفت: پیشگیری یکی از عناصر مهم مدیریت بحران است. همچنین به‌جز پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی نیز از جمله عناصر در مدیریت بحران هستند.

نامی‌ گفت: در زمینه مدیریت بحران، علاوه بر سازمان ما، ۱۷ سازمان ۱۲ وزارتخانه و بسیاری از نهادها مانند سازمان آتش نشانی تهران نقش دارند. سازمان آتش‌نشانی تهران گرچه متعلق به شهر تهران است، اما در عمل سازمان ملی است که در تمام بحران‌های کشور به کمک افراد می‌آید و تنها در پایتخت خدمت نمی‌کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشگیری مهم ترین مبحث است که اگر در آن دقت نکنیم مشکلات بسیاری به وجود می‌آید. مناسب سازی ایمنی اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی بسیار اهمیت داردکه سازمان های مرتبط باید در این زمینه اقدام‌کنند.

نامی‌ گفت: صنعتگرانی که به تولید نردبام های بلند پرداخته‌اند بسیار کار گرانقدری را آغاز کرده‌اند که باید سرعت کار خود را بالا برده و این کار را در کشور توسعه دهند.

به گفته وی آتش سوزی یکی از مخاطراتی است که زیاد در کشور ما رخ می‌دهد و تلفات نیز می‌گیرد که این مسئله اهمیت حریق و ایمنی و پیشگیری در این زمینه را نشان می‌دهد. امیدوارم مشکلات ایمنی کشور ما هرچه زودتر با هماهنگی دستگاه‌های مختلف رفع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.