انتخابات

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در این باریکه آواره شده‌اند.

تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در غزه آواره شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سخنانی تاکید کرد که همگان باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز باید نقش خود را ایفا کند.

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه افزود: فعال‌سازی سازوکار ارسال کمک‌ها از مصر به نوار غزه در ماه جولای به انجام خواهد رسید. پس از حمله اسرائیل به رفح بیش از یک میلیون نفر بار دیگر آواره شدند. تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ناچار به آوارگی در نقاط مختلف غزه شده‌اند.

این مقام سازمان ملل افزود: باید تأمین امنیت سرازیرشدن بدون وقفه کمک‌ها به سمت غزه انجام شود. عملیات نظامی در رفح به کاهش شدید میزان کمک‌های ارسالی به غزه انجامید. ما همچنان به تصویب وقفه فوری جنگ در غزه نیاز داریم.

کاگ ادامه داد: اعضای سازمان ملل را به تأمین کمک‌ها و تأمین مالی آژانس‌های بشردوستانه تشویق می‌کنم. نیاز فوری به مشارکتِ بیش‌تر به میزان ۲.۵ میلیارد دلار وجود دارد. ما خواهان گشایش گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم.

هماهنگ‌کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه گفت: فعالیت نظامی و نبود راه‌های امن روی اقدامات بشردوستانه تأثیر می‌گذارد.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: ما به تأسیس یک ساختار کارآمد و قابل اطمینان برای جلوگیری از درگیری و انجام هماهنگی در غزه نیار داریم. ما به انبارکردن و انتقال مقادیر سوخت مورد نیاز به نوار غزه به صورت روزانه نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.