شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد: دوازده نفر از اعضای دولت آمریکا که به دلیل حمایت واشنگتن از جنگ غزه استعفا دادند، در بیانیه‌ ای مشترک این سیاست را همدستی در کشتار مردم غزه خواندند.

افزایش استعفاها به نشانه اعتراض/ آیا دستهای حامیان و مخالفان حمایت از جنگ غزه بالا رفته است؟

به گزارش قدس آنلاین، آن طور که رسانه های آمریکایی خبر داده اند، یک کارمند وزارت کشور آمریکا در اعتراض به سیاست این کشور در قبال جنگ غزه استعفای خود را اعلام کرد، وی در این باره گفته است: من نمی‌ توانم در دولتی که نسل‌ کشی مرتکب شده از سوی اسرائیل را تامین مالی و امکان‌پذیر می‌ کند، به کار ادامه دهم، بایدن به جای استفاده از نفوذ آمریکا برای توقف کشتار در غزه، به تامین مالی این خشونت ادامه داد.

اما این پایان ماجرا نیست، امروز شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد: دوازده نفر از اعضای دولت آمریکا که به دلیل حمایت واشنگتن از جنگ غزه استعفا دادند، در بیانیه‌ ای مشترک این سیاست را همدستی در کشتار مردم غزه خواندند.

این ۱۲ نفر سپس در بیانیه‌ ای مشترک گفتند که سیاست دولت آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی شکست خورده، به اهداف خود نرسیده و امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌ کند. «لاپوشانی آمریکا برای [جنایات] اسرائیل و تداوم ارسال تسلیحات [به این رژیم]، همدستی در عملیات کشتار فلسطینیان و قحطی در غزه است».

در این بیانیه آمده است: «چنین سیاست متناقض و ناسازگاری در مورد غزه، کشور آمریکا، جان سربازان و دیپلمات‌های ما را تهدید می‌کند. سیاست دولت [بایدن] درخصوص غزه، اعتبار ما را در سراسر جهان تضعیف کرده است».

اوایل تیر ماه سال جاری نیز منابع خبری از استعفای اندرو میلر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین که یک مقام ارشد دولت آمریکا است در اعتراض به سیاست‌های جانبدارانه و حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه خبر دادند.

این منابع افزود که میلر امیدوار بود که در موضع دولت بایدن در خصوص این جنگ تحول ملموسی صورت گیرد و همچنین برای تعدیل سیاستها در داخل دولت بایدن تلاش کرد.

این منابع گفتند حمله اسرائیل به رفح و شکست دولت بایدن در مهار نتانیاهو و پایان دادن به یکدندگی وی، در تصمیم میلر برای استعفا سهیم بود.

شکست در جنگ غزه هم علت استعفای اعضای کابینه رژیم صهیونیستی شد

اما این استعفا روی دیگری از سکه را هم داشته است به طوری که دهه آخر خرداد ماه امسال الجزیره در مطلبی اعلام کرد که ۳ وزیر عضو کابینه جنگی و کابینه رژیم صهیونیستی به علت شکست در جنگ غزه و تصمیم‌ گیری‌ های اشتباه نتانیاهو از سمت خود استعفا کرده اند.

گانتس در اظهارات خود تاکید کرد که کابینه اسرائیل و نخست‌وزیر آن منافع تل‌آویو را در تصمیم گیری در خصوص جنگ دنبال نمی‌ کنند.

وی ادامه داد که نتانیاهو و شرکای سیاسی وی دعوت به وحدت را به یک دعوت عاطفی تبدیل کرده‌ اند، بدون اینکه در عرصه میدانی به آن اعتقاد داشته باشند.

گادی آیزنکوت دیگر وزیر صهیونیستی عضو شورای جنگی رژیم اسرائیل نیز از سمت خود کناره‌ گیری کرد.

وی در اظهاراتی ابراز داشت که کابینه اسرائیل از مدت‌ ها پیش اتخاذ تصمیم‌ های مطلوب برای تحقق اهداف جنگ را رها کرده است.

وی خاطرنشان کرد که تصمیماتی که کابینه و نخست وزیر اسرائیل اتخاذ می‌ کنند، در راستای منافع رژیم صهیونیستی نیست.

هیلی تروپر عضو حزب آبی و سفید وابسته به گانتس در کابینه رژیم صهیونیستی نیز از دیگر افرادی بود که استعفای خود را اعلام کرد.

مجموعه استعفاهای داخلی رژیم صهیونیستی به ویژه استعفای گانتس و آیزنکوت به علت عضویت در شورای جنگی اسرائیل، گرچه کابینه را از اکثریت خارج نمی کند، اما مقدمات استعفای دیگر مخالفان نتانیاهو را فراهم کرده و زمینه را برای فروپاشی کابینه وی مهیا می کند.

نتانیاهو در واکنش به موج استعفاها در سرزمین‌ های اشغالی تصریح کرد: اکنون زمان مناسبی برای استعفا نبود، بلکه زمان وحدت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.