انتخابات

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از پوشش بیمه‌ تکمیلی حدود ۳۰۰ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سازمان مدارس غیردولتی شامل خانواده‌ها و افراد تحت تکفل‌شان، خبر داد.

آیا «بیمه‌ تکمیلی» شامل معلمان مدارس غیردولتی می‌شود؟

احمد محمودزاده در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه دانا با صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی را عامل پیشرفت، توسعه، تعالی و تمدن‌سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور یاد کرد و گفت: معلمان نقش کلیدی و مهم تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت و آموزش در مجموعه تعلیم و تربیت کشور از سوی مدارس غیردولتی در حال انجام است، افزود: حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و تقریبا یک میلیون و ۵۰۰ هزار فراگیر در مجموعه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه حضور دارند که کار تربیت و آموزش آن‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۱۰ هزار معلم به صورت نیروهای شاغل آزاد و ۹۰ هزار نیروی بازنشسته در این مجموعه در حال فعالیت هستند ادامه داد: بیمه تکمیلی و ساعات کاری آن‌ها سال‌ها رها شده بود و در همین راستا تلاش و رایزنی‌هایی انجام شد تا برنامه‌ مشخص و مدونی جهت فعالیت‌های آنها تدوین شود.

محمودزاده به بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی اشاره و بر لزوم پشتیبانی بیمه درمان آنان از سوی بیمه یاد شده و استمرار آن برای سال‌های آینده تأکید و اظهار امیدواری کرد: برای اولین بار است که معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و این اقدام، حرکت مهمی برای رفاه فرهنگیان و معلمان مدارس غیردولتی محسوب می‌شود.

وی اظهارکرد: در واقع برای مدارس و مراکز غیردولتی قراردادی مشابه با قرارداد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در بحث درمان، عمر، حوادث و بیمه ابنیه و ساختمان‌های اداری و آموزشی و همچنین بیمه‌های شخصی متعلق به معلمان تحت پوشش، به صورت اقساطی تنظیم و ارائه خواهد شد.

در ادامه رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت ‌مدیره شرکت بیمه دانا ضمن ارائه گزارشی از تجارب و سوابقی خدمتی این شرکت به جامعه فرهنگیان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش طی دو سال گذشته، به چگونگی اجرای تعهدات براساس قرارداد فی‌مابین با وزارت آموزش و پرورش پرداخت و بر استمرار خدمات شایسته و مطلوب به جامعه فرهنگیان و معلمان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: بیمه دانا در دوره جدید قرارداد نیز بتواند در بخش درمان بهترین و شایسته‌ترین خدمت‌رسانی را به معلمان ارائه دهد تا این قشر فرهیخته با آسایش خاطر و بدون دغدغه‌ نسبت به هزینه‌های پوشش درمانی‌ِ خود در کلاس درس حاضر شوند و آن وظیفه و تکلیف مهم خود که همانا تعلیم و تربیت نسل آینده فرزندان ما است را به خوبی به منصه ظهور برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.