انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات تاکنون نسبت به مرحله اول بهتر است، گفت: دو خبرنگار خارجی برای پوشش انتخابات در مشهد حضور دارند.

مشارکت در انتخابات تاکنون نسبت به مرحله اول بهتر است

به گزارش قدس خراسان، سید هادی طباطبایی اظهار کرد: انتخابات را رأس ساعت ۸ صبح در خراسان رضوی برگزار کردیم و این از افتخارات ماست که در چهار انتخاباتی که طی پنج ماه گذشته برگزار کردیم، همه آن‌ها رأس ساعت ۸ شروع شده، چرا که ساعت انتخابات از ۸ تا ۱۸ است و هر دقیقه را معطل کنیم حق‌الناس است و وقت مردم را گرفته‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: ترتیبی اتخاذ شده که روند برگزاری انتخابات تسهیل شود و مردم زیاد معطل نشوند، با توجه مانورهای برگزار شده حداکثر زمان برای اخذ رأی را سه دقیقه در نظر گرفتیم، این باعث می‌شود که اگر مراجعه‌کننده زیاد باشد هم زمان زیادی از مردم گرفته نشوند.

وی با بیان اینکه تنها دو مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی برای اخذ رأی پذیرفته می‌شود، گفت: شناسنامه برخی از مردم قدیمی است و کد ملی ندارد، باید کد ملی را برای استعلام همراه خود داشته باشند، اگر نداشته باشند، نماینده فرماندار می تواند این کار را انجام دهد و کدملی فرد را با شناسه شناسنامه از ثبت احوال استعلام بگیرد و این مشکل به‌راحتی حل شود.

طباطبایی متذکر شد: نوشتن رأی برای هیچ عضوی از اعضای شعبه قابل قبول نیست و این اجازه را به کسی ندادیم، حتی اگر فرد مستأصل باشد باید همراه خود فردی را بیاورد تا این شائبه ایجاد نشود که افرادی در شعبه برای کسی رأی‌نویسی می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه استقرار در شعبه بدون دلیل هیچ توجیهی ندارد چرا که این موضوع شائبه تخلف را ایجاد می‌کند، ادامه داد: به جز اعضای شعبه و افرادی که برای رأی دادن به شعبه مراجعه می‌کنند نباید کسی در شعبه حضور داشته باشد، در این زمینه نیروی انتظامی را توجیه کردیم که افراد غیر را با احترام از شعبه خارج کند.

وی عنوان کرد: برای نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان نامزدها کارت حضور در شعب صادر کردیم، این کارت حضور از ابتدا تا انتهای رأی‌گیری اعتبار دارد و نمایندگان می‌توانند تمام مراحل را رؤیت کنند و اگر تخلفی مشاهده کنند می‌توانند به نماینده فرماندار گزارش دهند و حق مداخله ندارند. طباطبایی تأکید کرد: نماینده نامزدها قبل از بسته شدن درب شعبه باید در شعبه حاضر باشند و اگر نبودند و درب بسته شد ما از نظر قانونی اجازه نداریم درب را باز کنیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه دو خبرنگار خارجی برای پوشش انتخابات در مشهد حضور دارند، گفت: هیچ قطعی در دستگاه‌های احراز هویت تاکنون نداشته‌ایم و تنها برخی از شعب سیار که در روستاها اخذ رأی انجام می‌دهند آفلاین کار می‌کنند، این شعب در بین دو شعبه آنلاین هستند و بعد از آنکه صندوق سیار طی مسیر کند در پایان اطلاعات رأی‌دهندگان به‌صورت آنلاین ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات تاکنون نسبت به مرحله اول بهتر است، عنوان کرد: اطلس امنیتی خراسان رضوی را سفید نشان می‌دهد و به دلیل اشراف اطلاعاتی خوبی که نهادهای امنیتی دارند، هیچ‌گونه مشکل امنیتی حتی در شهرستان‌های مرزی نداریم. طباطبایی درباره تخلفات انتخاباتی گفت: ممکن است که کارهای خلاف اخلاق و قانون در انتخابات انجام شود اما اینکه این کارها سازماندهی شده باشند و کسی پشت ماجرا باشد، نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده که محل و اطراف شعبه باید از تبلیغات پاکسازی شود، افزود: در قانون انتخابات ریاست جمهوری تأکید شده که محل شعبه نه اطراف محل اخذ رأی از تبلیغات پاکسازی شود، البته اگر مسجد و مدرسه‌ای دیوار بلندی داشته باشند و در محل دید باشد جزو محل شعبه محسوب می‌شود و باید پاکسازی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.