عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: از آنجاکه در پیمان‌های چندجانبه منافع مشترکی بین کشورها پیگیری می‌شود بنابراین همه کشورهای عضو از آن منتفع می‌شوند.

طاهری: اجرای پیمان شانگهای اثر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد

مصطفی طاهری درباره ضرورت استفاده از پیمان‌های چندجانبه مانند سازمان همکاری شانگهای، گفت: از آنجاکه در پیمان‌های چندجانبه منافع مشترکی بین کشورها پیگیری می‌شود بنابراین همه کشورهای عضو از آن منتفع می‌شوند و می‌توانند از ظرفیت خود و سایر کشورهای عضو استفاده کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر اینکه اکثر کشورهای عضو در این توافق‌ها، منافع مشترک دارند، درگیر تحریم آمریکا نیز هستند.

وی با اشاره به عضویت ایران در پیمان سازمان همکاری شانگهای، تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی دولت عضویت در این پیمان را پیگیری کرد و مجلس نیز تمام همکاری‌های لازم را انجام داد به این معنا که تمام لوایحی که در این زمینه به مجلس ارسال شد در کمترین زمان ممکن تصویب شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدواریم عواید و منافع این پیمان‌ها هرچه سریعتر با عملیاتی شدن و توسعه تبادلات تجاری به مرم برسد و اثر تحریم‌ها را به حداقل برساند./

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.