انتخاب چهاردهم

روابط رسانه‌ای در حزب‌الله لبنان اعلام کرد: آنچه برای ما مهم است این است که تاکید کنیم دیدار شیخ نعیم قاسم و مدیر اطلاعات آلمان با هماهنگی مستقیم ۲ طرف و بدون واسطه انجام شده است.

حزب‌الله لبنان گزارش درباره دیدار نعیم قاسم و اطلاعات آلمان درباره چارچوب آینده جنوب را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، حزب‌الله لبنان در بیانیه خود با اشاره به اینکه یکی از کانال‌های رسانه‌ای لبنان گزارشی درباره «دیدار شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با معاون مدیر اطلاعات آلمان» منتشر کرده، توضیح داد این گزارش «مملو از دروغ و اطلاعات ساختگی مختلفی است».

براساس گزارش النشره، حزب‌الله گفت: «رایزنی در این دیدار به بحث کلی در مورد وضعیت غزه و جنوب لبنان محدود شد و اصلاً درباره هیچ ترتیبات یا چارچوب آینده برای وضعیت جنوب همانطور که در گزارش آمده، صحبتی نشده است. ما تمایل داریم تاکید کنیم این دیدار با هماهنگی مستقیم ۲ طرف و بدون میانجی صورت گرفت.»

پیشتر گزارش شد بعد از حدود ۶ ماه از اولین دیدار «اولی دیال» معاون مدیر اطلاعات آلمان و «نعیم قاسم» ، وی مجددا برای دیدار با نعیم قاسم به بیروت بازگشت و چند ساعت را در لبنان گذراند و بدون دیدار با مسؤولان لبنانی به برلین برگشت.

طبق گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، در حالی که ۲ طرف از واکنش نشان دادن به هرگونه خبری درباره این دیدار یا تایید صحت آن خودداری کردند، وبگاه «لیبانون برایفت جیتز» گزارش داد که منابع آگاه از دیدار نعیم قاسم با معاون مدیر اطلاعات آلمان تاکید کردند که فضای این دیدار مثبت بود و ۲ طرف دیدگاه خود را درباره تحولات کنونی در منطقه و جنگ غزه و جنوب لبنان اعلام کردند.

به گفته این منابع، دیال هیچ‌گونه پیام تهدیدآمیزی یا طرحی به همراه نداشت بلکه آمده بود تا روندی را تکمیل کند که «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان در سفر خود به بیروت آغاز کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.