۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 998508

آیین‌نامه تاسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی در چهارمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی تصویب شد.

تأسیس مؤسسات آموزشی طب سنتی ایرانی

آیین‌نامه تأسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی در چهارمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی تصویب شد.

تدوین و تصویب این آیین‌نامه، در پی تصویب ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته که براساس آن صدور مجوز فعالیت موسسات آموزشی، تحقیقاتی، حرفه‌ای در حوزه طب سنتی به ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی محول شده است.

محمدرضا شمس اردکانی؛ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی طی سخنانی در این نشست که با حضور معاون علمی رئیس جمهور و  معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار شد، با اشاره به پیگیری جدی شخص معاون علمی در تصویب و اجرای سند گیاهان دارویی گفت: از زمان تصویب این سند، روزی نبود که شخص دکتر دهقانی پیگیری نکنند و این که سند امروز به این مرحله رسیده، ماحصل پیگیری‌های شخص معاون علمی رئیس جمهور است.

وی تدوین آیین‌نامه تأسیس مؤسسات آموزشی، تحقیقاتی و حرفه‌ای طب سنتی ایرانی را ناظر به مطالبه جدی فعالان طب سنتی دانست و افزود: این مطالبه عمومی نسبت به طب سنتی چه در جامعه فعالان و متخصصان و چه در جامعه عمومی ما را بر آن داشت تا در مسیر تصویب این آیین‌نامه گام برداریم. طب سنتی یک مولفه فرهنگی، تاریخی و تمدنی ما است. از دیگر مؤلفه‌های اهمیت بخش طب سنتی، اقتصاد پیش روی آن است و این حوزه، یک بازار بزرگ در اختیار دارد.

در این نشست، اهداف و شکل اجرای آیین‌نامه تبیین شد و شرکت‌کنندگانی از وزارت بهداشت، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند. در این نشست همچنین در خصوص اعطای گواهی حکمت بنیان به موسسات حائز شرایط که براساس استانداردهای مربوطه مدون ستاد فعالیت می‌کنند بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.