مطابق اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی مردم شهرستانهای "طرقبه شاندیز"،"میان جلگه" و "ششتمد" به ترتیب با ثبت مشارکت انتخاباتی ۹۳، ۸۸ و ۸۷ درصد واجدان شرایط بیشترین میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را در میان ۳۴ شهرستان خراسان رضوی به ثبت رساندند.

طرقبه شاندیزی‌ها بیشترین مشارکت انتخاباتی را در خراسان رضوی داشتند

به گزارش قدس خراسان، فرماندار شهرستان طرقبه - شاندیز گفت: شمار واجدان شرایط رای دادن در این شهرستان ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۷ هزار و ۳۲۵ نفر از این تعداد رای دادند و مشارکت انتخاباتی ۹۳.۷۱ درصدی برای مردم این شهرستان ثبت شد.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان افزود: از مجموع آرا اخذ شده، ۲۹ هزار و ۶۲۵ نفر به سعید جلیلی و ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر به مسعود پزشکیان رای داده اند و ۹۸۶ رای نیز باطله بوده است.

وی با بیان این که مشارکت مردم طرقبه - شاندیز در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حدود ۷۵ درصد بود اضافه کرد: در انتخابات اسفند ماه پارسال و برای انتخاب نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه - شاندیز در مجلس شورای اسلامی، ۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر معادل ۵۸ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند که این ارقام از افزایش مشارکت سیاسی شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.